Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFrån 50m till 1500m
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill inte påstå jag håller med allt här, men på denna sidan kan du hitta en hel del bra tips om hur man ska simma och vilka övningar man ska köra.

http://www.swimsmooth.com/

Erik: Benspark
http://www.swimsmooth.com/kick.html

Tack Ryan och alla andra för tipsen.

Faktum är att jag just nu går en nuybörjarkurs och har endast 2 lektioner kvar. Fick lite panik när jag insåg att kursen snart är slut och att jag är så ofantligt långt ifrån att kunna simma 1500m. Jag är nöjd med kur

Mark,
Jag gick igenom samma sak som du för några år sedan och för mig vände det från ett pass till ett annat när jag kom på hur jag skulle andas. För mig handlade det om att börja andas mer med "magen" istället för "högt uppe". När jag kom på hur jag skul

Verkar som att de flesta går igenom liknande processer gällande andningen. Känner mig grymt peppad nu och lääängtar tills jag får till andningen 🙂

Tack Ryan! Jag har kikat runt "simsmooth" och det finns ju en hel del tips som kan var värda att testa! jag får kämpa på så ses vi på nåt triathlon i framtiden 🙂

Ja, tack för svar Ryan.

För mig handlade det mycket om att ta ner tempot till någonting som gick att hålla på med länge. Min målsättning det här året var just att crawla mig igenom de 1500m på en olympisk distans ifrån att inte ha crawlat alls tidigare.

Jag gick en nybörjarkur

Ja, jag tror mycket på det du säger Fredrik, att "våga" hålla nere tempot. Tänker på det när jag ser ffa männen som deltar i min simkurs. De är tekniskt inte bättre än mig, snarare sämre de flesta, men i stället sluggar de sig fram i vattnet som om de slo

Tog mig själv från 0m frisim till att har kört 1500 och även längre på drygt ett år. Gick nybörjar- och fortsättningskurs på badhuset och fick därigenom en bra genomkörning av det mesta jag behövde i teknikform. Det avgörande var till sist att bli bekväm

Håller med om "våga-ta-det-lugnt-grejen".
Nu kan jag bara tala för egen del, men just nu känner jag att mina ben sjunker om jag inte "kör på". Jag vet att detta är ett vanligt problem för så kallade kraftsimmare som jag. Så jag jobbar målmedvetet med det