Quote from Funbeat user on 7 October 2012, 08:09Richard, med risk för att säga något du redan vet/testat: Har du provat att simma med dolme eller fenor? För mig har det varit en stor hjälp för att få rätt position på benen i vattnet. För mig handlade mycket om att få in en känsla, ffa i överkroppen(!),
Richard, med risk för att säga något du redan vet/testat: Har du provat att simma med dolme eller fenor? För mig har det varit en stor hjälp för att få rätt position på benen i vattnet. För mig handlade mycket om att få in en känsla, ffa i överkroppen(!),
Quote from Funbeat user on 7 October 2012, 14:53Jag märkte att jag fick bättre läge i vattnet även inne i bassäng efter att ha simmat några längre pass utomhus i våtdräkt. På något sätt fanns känslan för hur det borde vara kvar.
Edit påpekar att jag menar utan våtdräkt när jag talar om inne i bassäng.
Jag märkte att jag fick bättre läge i vattnet även inne i bassäng efter att ha simmat några längre pass utomhus i våtdräkt. På något sätt fanns känslan för hur det borde vara kvar.
Edit påpekar att jag menar utan våtdräkt när jag talar om inne i bassäng.
Quote from Funbeat user on 7 October 2012, 15:35Jag går på en crawl-kurs, så jag kör diverse övningar med dolme, fenor och även utan hjälpmedel. Det går framåt, om än långsamt. Ni har helt rätt i vad ni säger om balansen. Nu ska bara min kropp fatta det också. 🙂
Jag går på en crawl-kurs, så jag kör diverse övningar med dolme, fenor och även utan hjälpmedel. Det går framåt, om än långsamt. Ni har helt rätt i vad ni säger om balansen. Nu ska bara min kropp fatta det också. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 08:54Wohoo! Igår fixade jag 1500m 🙂 Förutom den fysiska och tekniska utmaningen så var det en rejäl utmaning att räkna längderna (25m bassäng) 😉
Känner mig sjukt taggad! Nu gäller det bara att få upp farten lite!
Wohoo! Igår fixade jag 1500m 🙂 Förutom den fysiska och tekniska utmaningen så var det en rejäl utmaning att räkna längderna (25m bassäng) 😉
Känner mig sjukt taggad! Nu gäller det bara att få upp farten lite!
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 09:01Bra jobbat!
kolla här om du behöver motivation att träna 1500 under vinter
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1254912
Bra jobbat!
kolla här om du behöver motivation att träna 1500 under vinter
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1254912
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 15:01Härligt!
Jag kämpar också på med simningen, simmar ca 500 meter utan hjälpmedel men tränar mycket med dolme och kör då runt 2km. Det tråkiga är ju bara att jag inte kan göra frivändningar och jag simmar i 25m bassäng. Det blir liksom avbrutet hela tiden
Härligt!
Jag kämpar också på med simningen, simmar ca 500 meter utan hjälpmedel men tränar mycket med dolme och kör då runt 2km. Det tråkiga är ju bara att jag inte kan göra frivändningar och jag simmar i 25m bassäng. Det blir liksom avbrutet hela tiden
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 15:30Hej kunde crawla 50m hjälpligt den 2oktober och igår den 26november så simmade jag 3000m för första gången och detta utan någon vila emellan. Så på två månader har jag tagit mig till att simma 50->3000m . 2pass i veckan intervaller med Kalmar RC triathlon
Hej kunde crawla 50m hjälpligt den 2oktober och igår den 26november så simmade jag 3000m för första gången och detta utan någon vila emellan. Så på två månader har jag tagit mig till att simma 50->3000m . 2pass i veckan intervaller med Kalmar RC triathlon
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 17:08@Erik, jag kör inga voltvändnignar utan försöker vara så effektiv i vändningen som möjligt och tar ett extra andetag 🙂
@Henrik, Imponerande (t+) Mitt nästa mål får bli 3000m! Jag känner igen det med att de första 200m är jobbiga... sedan kommer man igån
@Erik, jag kör inga voltvändnignar utan försöker vara så effektiv i vändningen som möjligt och tar ett extra andetag 🙂
@Henrik, Imponerande (t+) Mitt nästa mål får bli 3000m! Jag känner igen det med att de första 200m är jobbiga... sedan kommer man igån
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 13:52Tack för inspirationen!
Idag simmade jag 250 meter insimning med dolme och sedan 2000 meter utan hjälpmedel. Benen fungerar fortfarande inte så bra men jag klarade det utan att drunkna iallafall =)
//Erik
Tack för inspirationen!
Idag simmade jag 250 meter insimning med dolme och sedan 2000 meter utan hjälpmedel. Benen fungerar fortfarande inte så bra men jag klarade det utan att drunkna iallafall =)
//Erik
Quote from Funbeat user on 6 December 2012, 15:402 km utan "fungerande" ben är ju riktigt, riktigt bra! Grattis.
2 km utan "fungerande" ben är ju riktigt, riktigt bra! Grattis.