Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån datorsittare till löpare
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla, jag är en 22-årig kille från Malmö som är av den datorsittande generationen. Jag är 1.75-1.80cm~ lång och har en vikt runt 69-71kg. De sporter jag rört innan har varit Ju-Jutsu (3 år) och Taekwondo (1 år), men det har varit kortvarigt och knappt

...

Stegra lite långsamt (1-2 månader) till 4st pass i veckan. Sen kan du börja öka längden på ett av passen upp mot 10km, samtidigt som ett annat av de fyra passen blir ett "snabbt" pass. Då har du alltså 4st pass i veckan, varav 1st kort & snabbt, 2st korta

Förlåt Denny, men jag kunde inte låta bli att skratta - din historia var underbar att läsa!
Att starta med 14 km som första pass är nog inte riktigt vad de flesta skulle rekommendera... 😀

3,8 km kan gott räcka som sträcka till att börja med, men det räc

Dom 14 kilometrarna är intressanta, för då vet Du att Du nånstans har "flödena", dvs energiförsörjningen och syresättningen. Då blir utmaningen att se till att hårdvaran matchar.

Se upp senare -- om Du haft mycket att göra så Du inte kommit ut regelbunde

Jag röstar för mer VARIATION! Byt ställe och sträcka och underlag och ALLT mellan gångerna! och försök få till åtminstone 2 pass i veckan.

Varför inte följa något träningsprogram så att du ökar successivt och inte bara tjohejfaderullan? Titta på maraton.

Markus Andersson >> Låter som en bra idé, jag känner nog att jag kan börja hoppa på två rundor nästa vecka och köra så ett tag. (t+)

Lena M J >> Någon måste ju roa publiken. 😉

Johan X >> Jag lovar att jag ska ta det försiktigt, körde lite "No pain no g

Det kan bara dina ben svara på. Känn efter...och STRESSA inte fram så mycket.

Det enda jag känner att du ska stressa fram är ett vettigt träningsprogram, typ Szalkais, så att du inte löper benen av dig i din iver av att utvecklas snabbt. 😉

Mina ben får inte träningsvärk och jag har inte fått mjölksyra än så länge av det tempo jag kör, men andningen hänger väl inte riktigt med vilket gör att jag blir mer trött i bröst och midja än i benen. Lite udda tycker jag. 🙂

Tror att om Du är sån som kör på mycket fettenergi i botten så minskar mjölksyrabildningen (funderar just över detta utifrån mina egna rundor).

Det skulle också förklara uthålligheten, det som stoppar Dig är leder, skoskav, blåa tår etc. Så länge Du haft

12