Quote from Guest on 28 October 2011, 10:01Tjenare,
Pga överbelastning av knän upphörde jag i princip med all träning för 7 år sedan. Även om jag flera gånger försökt börja igen och sprungit några gånger är det först nu som jag på allvar har börjat komma igång igen. Flera kilos övervikt (175cm/79
Tjenare,
Pga överbelastning av knän upphörde jag i princip med all träning för 7 år sedan. Även om jag flera gånger försökt börja igen och sprungit några gånger är det först nu som jag på allvar har börjat komma igång igen. Flera kilos övervikt (175cm/79
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 10:11Oj, jag skulle då aldrig få för mig att springa på ett löpband bara för att utnyttja mitt gymkort till max. Spring och promenera utomhus och styrketräna och cykla på gymmet (om du inte har en cykel att cykla på utomhus).
Med reservation för att jag aldr
Oj, jag skulle då aldrig få för mig att springa på ett löpband bara för att utnyttja mitt gymkort till max. Spring och promenera utomhus och styrketräna och cykla på gymmet (om du inte har en cykel att cykla på utomhus).
Med reservation för att jag aldr
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 10:22Med tanke på att du inte har tränat på länge så skulle jag rekommendera att variera träningen så mycket som möjligt. Försök få en allroundtränad kropp.
T.ex. spring/gå i ett lugnt tempo med tanke på knäna utomhus om det går ca 2 ggr per vecka. Köra styrk
Med tanke på att du inte har tränat på länge så skulle jag rekommendera att variera träningen så mycket som möjligt. Försök få en allroundtränad kropp.
T.ex. spring/gå i ett lugnt tempo med tanke på knäna utomhus om det går ca 2 ggr per vecka. Köra styrk
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 10:35Tack för svaren!
Ja, det går att springa i Nairobi, även om det inte direkt är som att ge sig ut i skogen i Sverige... blir många roade blickar längs vägen och en inte alltför hälsosam luft att inandas.
När jag är på gymmet, värmer jag då rimligen upp t
Tack för svaren!
Ja, det går att springa i Nairobi, även om det inte direkt är som att ge sig ut i skogen i Sverige... blir många roade blickar längs vägen och en inte alltför hälsosam luft att inandas.
När jag är på gymmet, värmer jag då rimligen upp t
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 10:44Kan ju tillägga att det inte vore fel att bli av med lite mage och några kilon, vilket ju oxå gynnar knäna. 7-8kg skulle jag åtminstone behöva tappa för att få tillbaka en mer löpvänlig kropp. Men är lätt att bli för ivrig och öka både hastighet och längd
Kan ju tillägga att det inte vore fel att bli av med lite mage och några kilon, vilket ju oxå gynnar knäna. 7-8kg skulle jag åtminstone behöva tappa för att få tillbaka en mer löpvänlig kropp. Men är lätt att bli för ivrig och öka både hastighet och längd
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 11:06Givetvis kan du köra även löpningen på gymmet om det går bättre än att springa utomhus. Men se till att inte träna löpning varje gympass med tanke på knäna.
Givetvis kan du köra även löpningen på gymmet om det går bättre än att springa utomhus. Men se till att inte träna löpning varje gympass med tanke på knäna.
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 11:16Vet att Krister + Rune Larsson ++++++ håller med:
Utnyttja roddmaskin hellre än löpband eller cykel.
Tillhör ju dessa med urusla knän, men tar mig fram till fots när andan faller på. 😉
Vet att Krister + Rune Larsson ++++++ håller med:
Utnyttja roddmaskin hellre än löpband eller cykel.
Tillhör ju dessa med urusla knän, men tar mig fram till fots när andan faller på. 😉
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 11:16Ok! Well, då man bara får springa 20 minuter åt gången på gymmets löpband ska jag kanske börja köra löppassen på andra dagar än när jag är på gymmet, och springa utomhus istället.
Får se om jag kan hitta något lämpligt träningsprogram att följa, med typ
Ok! Well, då man bara får springa 20 minuter åt gången på gymmets löpband ska jag kanske börja köra löppassen på andra dagar än när jag är på gymmet, och springa utomhus istället.
Får se om jag kan hitta något lämpligt träningsprogram att följa, med typ
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 11:18Dessvärre finns det ingen roddmaskin, så jag får hålla mig till cykeln på gymmet istället. Eller möjligen crosstrainer?
Dessvärre finns det ingen roddmaskin, så jag får hålla mig till cykeln på gymmet istället. Eller möjligen crosstrainer?
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 11:42Crosstrainer framför övriga maskiner, löpning på löpband framför crosstrainer.
Kan du köra crosstrainer 20 min + löpband 20 min + crosstrainer 20 min?
Man tycker att löpning utomhus borde vara både välkänt och accepterat i Kenya... 😉
Crosstrainer framför övriga maskiner, löpning på löpband framför crosstrainer.
Kan du köra crosstrainer 20 min + löpband 20 min + crosstrainer 20 min?
Man tycker att löpning utomhus borde vara både välkänt och accepterat i Kenya... 😉