Quote from Guest on 16 April 2008, 07:49Finns det någon funktion för att föra över den träning jag registrerat i Funbeat i Excel?
Finns det någon funktion för att föra över den träning jag registrerat i Funbeat i Excel?
Quote from Camilla Höög on 16 April 2008, 07:59Ingen direkt funktion. Visa din träning i lista. Kopiera och klistra in i Excel.
Ingen direkt funktion. Visa din träning i lista. Kopiera och klistra in i Excel.
Quote from Lydia Stoyanova on 21 April 2008, 22:23För min del, så tycker jag att det skulle vara trevligt med en exportfunktion som på ett enkelt sätt gav en fil med alla data. Det är rätt så svårt att få med de hemliga kommentarerna nu, till exempel.
För min del, så tycker jag att det skulle vara trevligt med en exportfunktion som på ett enkelt sätt gav en fil med alla data. Det är rätt så svårt att få med de hemliga kommentarerna nu, till exempel.
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 23:28Japp, instämmer till fullo. Export till ett eller flera format är bra.
Japp, instämmer till fullo. Export till ett eller flera format är bra.
Quote from Lars Mörrby on 22 April 2008, 09:09Om man skall exportera så skule jag gärna vilja att man även stödde ett öppet format (openoffice) och inte bara pyttemjuks format.
Om man skall exportera så skule jag gärna vilja att man även stödde ett öppet format (openoffice) och inte bara pyttemjuks format.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 22:52Enklast vore väl med en tabbavgränsad fil eller liknande - då blir det helt plattformsoberoende. Filen kan sedan lättt importeras i Excel eller openoffice eller vad som helst.
Enklast vore väl med en tabbavgränsad fil eller liknande - då blir det helt plattformsoberoende. Filen kan sedan lättt importeras i Excel eller openoffice eller vad som helst.
Quote from Lena O on 22 April 2008, 23:38Av ren nyfikenhet vill jag ställa denna frågan.
Vad vill ni göra med det i excel som ni inte kan göra i Funbeat redan nu?
Av ren nyfikenhet vill jag ställa denna frågan.
Vad vill ni göra med det i excel som ni inte kan göra i Funbeat redan nu?
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 00:34Tycker att en eventuell exportfunktion skulle ge output i xml.
Tycker att en eventuell exportfunktion skulle ge output i xml.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 06:19xml, hm, kommer vem som helst kunna hantera den vidare då? Det är väl inte så lätt att dra in direkt i Excel t.ex. Är man så pass datakunnig så man hanterar xml-filer borde man ju också hyfsat lätt kunna "xml:era" t.ex. en tabbavgränsad fil. Visst kan man
xml, hm, kommer vem som helst kunna hantera den vidare då? Det är väl inte så lätt att dra in direkt i Excel t.ex. Är man så pass datakunnig så man hanterar xml-filer borde man ju också hyfsat lätt kunna "xml:era" t.ex. en tabbavgränsad fil. Visst kan man
Quote from j sollerman on 23 April 2008, 06:33Inte kul när funbeats läggs ner (idiotisk tanke!). Borde vara bra att man kan ha egna backuper av sin träning. Jag har de inte.
Inte kul när funbeats läggs ner (idiotisk tanke!). Borde vara bra att man kan ha egna backuper av sin träning. Jag har de inte.