Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 16:05Frånskjut och frånskjut. Tricket är kort/snabb/kvick/rapp fotisättning när man landar på framdelen av foten. Gör man rätt kommer hälkicken automatiskt och studsandet försvinner. 🙂
Frånskjut och frånskjut. Tricket är kort/snabb/kvick/rapp fotisättning när man landar på framdelen av foten. Gör man rätt kommer hälkicken automatiskt och studsandet försvinner. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 22:53Du har inte möjlighet att träffa någon så du får det visat i verkligheten? Är ju som sagt svårt att förklara. Optimalt är att du träffar med foten rakt under dig, då får du mest kraft i steget. Sen springer du snabbare ju bättre och längre du orkar spring
Du har inte möjlighet att träffa någon så du får det visat i verkligheten? Är ju som sagt svårt att förklara. Optimalt är att du träffar med foten rakt under dig, då får du mest kraft i steget. Sen springer du snabbare ju bättre och längre du orkar spring
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 08:18Niclas Wallenlind om löpsteget i intervju med marathon.se:
"Du blir vassare och vassare som långlöpare med åren?
- Ja, dels tränar jag mer. Mitt löpsteg har också blivit mer anpassat för långlöpning. Förut sprang jag mer på tårna, som en sprinter. Nu lig
Niclas Wallenlind om löpsteget i intervju med marathon.se:
"Du blir vassare och vassare som långlöpare med åren?
- Ja, dels tränar jag mer. Mitt löpsteg har också blivit mer anpassat för långlöpning. Förut sprang jag mer på tårna, som en sprinter. Nu lig
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 08:52Jag förespråkar framfotalöpning, men något långt spänstigt steg handlar det inte om. Tvärt om gäller det att korta ner steglängden och mer trippa framåt, dels för att landa mer under kroppen istället för framför, men också för att ett långt steg höjer & s
Jag förespråkar framfotalöpning, men något långt spänstigt steg handlar det inte om. Tvärt om gäller det att korta ner steglängden och mer trippa framåt, dels för att landa mer under kroppen istället för framför, men också för att ett långt steg höjer & s