Quote from Guest on 26 May 2009, 13:38Jag har börjat att tänka lite mera på mitt löpsteg den senare tiden. Jag har läst runt lite och tittat på videos hur man springer bra genom att sätta i framfoten först. Innan sprang jag och satte i hälen först.
Nu när jag har bytt över till framfotsisätt
Jag har börjat att tänka lite mera på mitt löpsteg den senare tiden. Jag har läst runt lite och tittat på videos hur man springer bra genom att sätta i framfoten först. Innan sprang jag och satte i hälen först.
Nu när jag har bytt över till framfotsisätt
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 13:48Min sambo har köpt "barfotalöpningsskor" och brukar säga att hans vader blir trötta. Men springer man mer eller mindre på tå så är det ju inte heller så konstigt! 😉
Min sambo har köpt "barfotalöpningsskor" och brukar säga att hans vader blir trötta. Men springer man mer eller mindre på tå så är det ju inte heller så konstigt! 😉
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 13:50Jag gjorde som du i höstas; fokuserade på att sätta i framfoten först och fick även jag trötta vader. Jag läste vidare om löpteknik och bytte tankesätt till att försöka ta korta, snabba steg (frekvens på ungefär 3 steg per sekund) och istället fokusera på
Jag gjorde som du i höstas; fokuserade på att sätta i framfoten först och fick även jag trötta vader. Jag läste vidare om löpteknik och bytte tankesätt till att försöka ta korta, snabba steg (frekvens på ungefär 3 steg per sekund) och istället fokusera på
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 13:53Framfotsisättning ger dej inte bättre löpstil, men en bättre löpstil kommer ge dej framfotsisättning. Låter det vettigt?
Framfotsisättning ger dej inte bättre löpstil, men en bättre löpstil kommer ge dej framfotsisättning. Låter det vettigt?
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 14:12"istället fokusera på uppdraget av den bakre foten. Fötterna landar fortfarande på framfoten men inte aktivt, så att säga, utan mer som ett resultat av den övriga tekniken."
Tror du att du kan utveckla detta närmare, eller länka mig nånstanns där det för
"istället fokusera på uppdraget av den bakre foten. Fötterna landar fortfarande på framfoten men inte aktivt, så att säga, utan mer som ett resultat av den övriga tekniken."
Tror du att du kan utveckla detta närmare, eller länka mig nånstanns där det för
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 14:12När jag menar framfotsisättning så menar jag tekniken och inte att ändamålet är att sätta i framfoten först. Det kan man ju uppnå genom att trippa på tårna, vilket inte ger någon fördel vid löpning.
Jag försöker fokusera på tekniken och lyfta upp benet s
När jag menar framfotsisättning så menar jag tekniken och inte att ändamålet är att sätta i framfoten först. Det kan man ju uppnå genom att trippa på tårna, vilket inte ger någon fördel vid löpning.
Jag försöker fokusera på tekniken och lyfta upp benet s
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 14:20Susanne A: Jag referar till Fredrika jag med 🙂 även hennes blogg http://gullfot.blogspot.com/
Johan: Vad bra! Då missförstod jag dig först. Då rekommenderar jag mer styrketräning! Tåhävningar känns för mig jättebra, helst i trappa så att hälen får sjunk
Susanne A: Jag referar till Fredrika jag med 🙂 även hennes blogg http://gullfot.blogspot.com/
Johan: Vad bra! Då missförstod jag dig först. Då rekommenderar jag mer styrketräning! Tåhävningar känns för mig jättebra, helst i trappa så att hälen får sjunk
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 14:26Patrik: Ja, jag får väll börja att träna lite vader helt enkelt. Och springa lite mera, då lär ju vaderna bli lite starkare oxå.
Patrik: Ja, jag får väll börja att träna lite vader helt enkelt. Och springa lite mera, då lär ju vaderna bli lite starkare oxå.
Quote from Elias Engqvist on 26 May 2009, 14:42Vad jag har förstått ska man inte tänka på att försöka sätta i framfoten, man ska tänka på att sätta ner fötterna UNDER kroppen/tyngdpunkten. Då kommer man att visa framfötterna naturligt s.a.s.
Vad jag har förstått ska man inte tänka på att försöka sätta i framfoten, man ska tänka på att sätta ner fötterna UNDER kroppen/tyngdpunkten. Då kommer man att visa framfötterna naturligt s.a.s.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 14:52Haha, jag hade samma problem. Började med framfotsisättning och fick enorm träningsvärk i vaderna. Nu dämpar jag mig lite med framfotsisättningen för att slippa råka ut för ofrivilliga "viloveckor" pga trötta vader.
Men jag har inte haft några knäproble
Haha, jag hade samma problem. Började med framfotsisättning och fick enorm träningsvärk i vaderna. Nu dämpar jag mig lite med framfotsisättningen för att slippa råka ut för ofrivilliga "viloveckor" pga trötta vader.
Men jag har inte haft några knäproble