Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 15:03Du vänjer dig efter nån månad, själv led jag också av rigor mortis i början.
Men nu är alla(nästan) knäproblem borta + att man blivit snabbare på köpet (t+)
Du vänjer dig efter nån månad, själv led jag också av rigor mortis i början.
Men nu är alla(nästan) knäproblem borta + att man blivit snabbare på köpet (t+)
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 15:12Jag började i februari och "har inte vant mig efter en månad" men det beror nog lite på vilka vader man har från början. Kör en halv variant för att palla stockholm marathon men efter detta blir det framfotsträning för hela slanten!
Jag började i februari och "har inte vant mig efter en månad" men det beror nog lite på vilka vader man har från början. Kör en halv variant för att palla stockholm marathon men efter detta blir det framfotsträning för hela slanten!
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 16:03Jag har under vintern/våren också medvetet arbetat med min löpteknik. Jag har framför allt fokuserat på att öka frekvensen för att få en bättre framfotsisättning och en mindre inbromsningseffekt i varje steg. Någon gång då och då så kollar jag antalet fot
Jag har under vintern/våren också medvetet arbetat med min löpteknik. Jag har framför allt fokuserat på att öka frekvensen för att få en bättre framfotsisättning och en mindre inbromsningseffekt i varje steg. Någon gång då och då så kollar jag antalet fot
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 16:32Tack för era länkar (och tack till Fredrika, som säkert läser här, för att du lagt upp och förklarat det så snyggt!)!
Jag landade förut väldigt mycket på hälen och fick då ont. Numera har jag fokus på min fotisättning, men har uppenbarligen väääldigt myc
Tack för era länkar (och tack till Fredrika, som säkert läser här, för att du lagt upp och förklarat det så snyggt!)!
Jag landade förut väldigt mycket på hälen och fick då ont. Numera har jag fokus på min fotisättning, men har uppenbarligen väääldigt myc
Quote from Karro Larsson on 26 May 2009, 19:03Hmm.. Den här tråden fick mig att fundera. Jag har aldrig funderat tidigare på hur jag joggat tidigare, trots att jag läst otaliga diskussioner här på funbeat tidigare. Jag har inte varit ute och joggat sen i höstas/somras någon gång, men idag när jag to
Hmm.. Den här tråden fick mig att fundera. Jag har aldrig funderat tidigare på hur jag joggat tidigare, trots att jag läst otaliga diskussioner här på funbeat tidigare. Jag har inte varit ute och joggat sen i höstas/somras någon gång, men idag när jag to
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 19:14Lyckost!!!:@
Lyckost!!!:@
Quote from Magnus Gelang on 26 May 2009, 20:14Tomas: Led du av likstelhet?
Tomas: Led du av likstelhet?
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 21:48På tal om förbättra sin löpteknik kan jag rekommendera Markus Stålbom, http://www.bgmsanalys.se/. Certifierad coach inom Pose Method of Running.
Jag var med på en mini-clinic i helgen, vilken var grymt uppskattad. Han blandade teori och praktik med bl.a
På tal om förbättra sin löpteknik kan jag rekommendera Markus Stålbom, http://www.bgmsanalys.se/. Certifierad coach inom Pose Method of Running.
Jag var med på en mini-clinic i helgen, vilken var grymt uppskattad. Han blandade teori och praktik med bl.a