Quote from Guest on 6 January 2010, 22:09Har nyligen börjat träna på mornen. Klassen börjar innan sju. Jag äter alltid havregrynsgröt innan men har funderat på om det verkligen hinner ge mig nån energi innan jag tex springer eller går på spinning. Hur lång tid tar det innan maten ger energi för
Har nyligen börjat träna på mornen. Klassen börjar innan sju. Jag äter alltid havregrynsgröt innan men har funderat på om det verkligen hinner ge mig nån energi innan jag tex springer eller går på spinning. Hur lång tid tar det innan maten ger energi för
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 22:19Drickbar energi tas upp så tt som direkt, illa tuggad mat kanske tar 5-10 minuter eller så.
Visst har du nytta av frukosten så om du inte har några problem att träna med frukost i magen är det bara att köra så det ryker 🙂
Drickbar energi tas upp så tt som direkt, illa tuggad mat kanske tar 5-10 minuter eller så.
Visst har du nytta av frukosten så om du inte har några problem att träna med frukost i magen är det bara att köra så det ryker 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 08:45Mornvanor är individuella och bör anpassas efter vad som funkar. Så här gör jag när jag springer till jobbet: har förberett allt kvällen innan, stiger upp kl 05:00, drar på träningskläder, borstar tänder, springer iväg och är sedan färdigduschad och på ar
Mornvanor är individuella och bör anpassas efter vad som funkar. Så här gör jag när jag springer till jobbet: har förberett allt kvällen innan, stiger upp kl 05:00, drar på träningskläder, borstar tänder, springer iväg och är sedan färdigduschad och på ar
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 13:43Har vid ett par tillfällen kört mornlöpning. Det har varit mellan 30-45 minuter. Jag har inte upplevt att det varit några problem med att träna före frukost.
Anledningen till att jag tränat före frukost är att jag velat testa träning 2 ggr/dag.
Jag dric
Har vid ett par tillfällen kört mornlöpning. Det har varit mellan 30-45 minuter. Jag har inte upplevt att det varit några problem med att träna före frukost.
Anledningen till att jag tränat före frukost är att jag velat testa träning 2 ggr/dag.
Jag dric
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 14:07Verkar vara ett bra topic att lyta frågan om att träna kroppens fettförbränning...
Om jag skall springa långsamma och längre pass på mornen så väntar jag med att äta frukost tills efteråt. Jag läste för ett tag sedan att om man gör så så skulle kroppen t
Verkar vara ett bra topic att lyta frågan om att träna kroppens fettförbränning...
Om jag skall springa långsamma och längre pass på mornen så väntar jag med att äta frukost tills efteråt. Jag läste för ett tag sedan att om man gör så så skulle kroppen t
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 14:28Thomas Wassberg åt "frukosten" kvällen innan. 😉
Thomas Wassberg åt "frukosten" kvällen innan. 😉
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 22:01För träning på mornen använder du tidigare inlagrat glykogen, energi i musklerna. Visst är det självklart bra om du KAN äta innan passet då denna energi kommer att utsöndras i blodbannan och spara på dina glykogendepåer. Hur fort detta går beror helt och
För träning på mornen använder du tidigare inlagrat glykogen, energi i musklerna. Visst är det självklart bra om du KAN äta innan passet då denna energi kommer att utsöndras i blodbannan och spara på dina glykogendepåer. Hur fort detta går beror helt och
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 12:43Att äta eller ej är mycket en vane sak. Jag brukade springa (mer jogga på den tiden faktiskt) ca 40 min på mornen utan frukost utan problem. I början åt jag en banan före, sen en vacker dag hade jag ingen banan och körde utan och insåg att det funkade.
N
Att äta eller ej är mycket en vane sak. Jag brukade springa (mer jogga på den tiden faktiskt) ca 40 min på mornen utan frukost utan problem. I början åt jag en banan före, sen en vacker dag hade jag ingen banan och körde utan och insåg att det funkade.
N
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 19:21ÅH, tack för alla bra råd. År nybörjare på det här som sagt! igen,,skall nog försöka att dricka lite juuice o kanske en banan eller så, 😉
ÅH, tack för alla bra råd. År nybörjare på det här som sagt! igen,,skall nog försöka att dricka lite juuice o kanske en banan eller så, 😉
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 19:45Brukar ni som springer innan frukost äta kvällsmål eller springer nu hungriga?
Ibland vaknar man ganska hungrig, ibland vill man helst vänta 1-2 timmar innan man äter...Brukar ni lyssna på vad kroppen vill här eller bara köra på?
Brukar ni som springer innan frukost äta kvällsmål eller springer nu hungriga?
Ibland vaknar man ganska hungrig, ibland vill man helst vänta 1-2 timmar innan man äter...
Brukar ni lyssna på vad kroppen vill här eller bara köra på?