Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrukost utan fibrer?
You need to log in to create posts and topics.

12

I normala fall är jag en grötätare! Ingen frukost går upp mot en riktigt stabbig portion gröt på havregryn o rågflingor följt av en macka o en balja svart kaffe....men kanske inte före Lidingöloppet. Har genomfört två lopp och båda gångerna har magen paja

Äggröra?

Tja, kanske "potatis/pasta o kött fisk"?

Om du inte är hemma, ta med dig en pastasallad med grillad kyckling. Eller potatissallad med grillad kyckling. Eller liknande. Rökt makrill... mmm...

Själv äter jag mycket kvällen innan, och tar en lätt frukost o

Själv laddar jag oftast med risgrynsgröt före lopp. Är betydligt snällare mot magen (åtminstone min) och har hittills gjort att jag sluppit "tekniska pauser" i skogen - vilket ibland behövts om man inte käkat rätt...
Ett tips är dock att testa först.

kostråd från Axa SC

Gillar också risgrynsgröt. Lågt GI = snabb energi, inga fibrer. Nackdelen kanske att det inte är så energitätt, men man kan ju komplettera med annat. Dock inte för mycket messmör - laktosmängden kan göra magen lite lös.

Vad är lågt GI i detta fallet?

Jag har köpt ett par frallor - vanligt vitt bröd. Känns konsigt att medvetet inte köpa fullkorn. 🙂

Sorry, skrev förstås tvärtom. Högt GI menar jag. Sönderkokt vitt polerat ris, serverat med lite sylt.

Men man kan servera med kanel istället.

12