Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 13:52Hur kokar ni risgröt egentligen om den har högt GI och är energigles? Har ni ingen mjölk i (std)? inget smör och ingen grädde?
Risgröt kör vi med emellanåt om vintern och det står man sig på!
Hur kokar ni risgröt egentligen om den har högt GI och är energigles? Har ni ingen mjölk i (std)? inget smör och ingen grädde?
Risgröt kör vi med emellanåt om vintern och det står man sig på!
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 14:31Smör o grädde brukar inte vara min standard, men ok för grädde som alltid är mums. Med smör o grädde blir det ju mer energi, men kanske en massa grädde inte är optimalt för ett Lidingölopp. 1 dl ris är ju inte många kalorier, det är ju mest att det svälle
Smör o grädde brukar inte vara min standard, men ok för grädde som alltid är mums. Med smör o grädde blir det ju mer energi, men kanske en massa grädde inte är optimalt för ett Lidingölopp. 1 dl ris är ju inte många kalorier, det är ju mest att det svälle
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 14:47Inför Månkarbo hade jag ingen risgrynsgröt hemma utan körde i stället havregrynsgröt med vispgrädde - funkade rätt bra det också 😉
Edit: Blir naturligtvis mer fibrer...
Inför Månkarbo hade jag ingen risgrynsgröt hemma utan körde i stället havregrynsgröt med vispgrädde - funkade rätt bra det också 😉
Edit: Blir naturligtvis mer fibrer...
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 21:34Skall prova lite risgrynsgröt på gammeldags mjölk innan långpasset i helgen. Borde kunna funka bra det!
Skall prova lite risgrynsgröt på gammeldags mjölk innan långpasset i helgen. Borde kunna funka bra det!
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 21:41Vet inte hur det står sig att springa långt på, men två frukostar som jag står mig bra på är:
- Kokta ägg, oststavar / tärningar och apelsin
- Smoothie på fet yoghurt eller Kesella frukt / bär och nötterMitt tredje frukostalternativ är just havregrynsg
Vet inte hur det står sig att springa långt på, men två frukostar som jag står mig bra på är:
- Kokta ägg, oststavar / tärningar och apelsin
- Smoothie på fet yoghurt eller Kesella frukt / bär och nötter
Mitt tredje frukostalternativ är just havregrynsg
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 22:46Jag är laktosintolerant och har förmodligen också IBS. Är i alla fall väldigt känslig för fibrer. Min frukost före ett långlopp (då oftast längre än 42195) ser ut så här:
Ägg
Bacon
Inlagd sill
Vitt bröd
Vällagrad ost
Laktosfri yoghurt
Kaffe & juiceJag
Jag är laktosintolerant och har förmodligen också IBS. Är i alla fall väldigt känslig för fibrer. Min frukost före ett långlopp (då oftast längre än 42195) ser ut så här:
Ägg
Bacon
Inlagd sill
Vitt bröd
Vällagrad ost
Laktosfri yoghurt
Kaffe & juice
Jag
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 16:08Ät normal husmanskost. Ät varierat.
Dagen innan tävlingen äter man inget starkt eller gasbildande.
Till frukost på tävlingsdagen...jag kan köra fil och musli, macka med pålägg, juice till, kaffe.
Sedan äter någonting senast 2-3 h innan tävlingen...kan
Ät normal husmanskost. Ät varierat.
Dagen innan tävlingen äter man inget starkt eller gasbildande.
Till frukost på tävlingsdagen...jag kan köra fil och musli, macka med pålägg, juice till, kaffe.
Sedan äter någonting senast 2-3 h innan tävlingen...kan