Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej FunBeatare!

Var precis ute på första rundan efter en sjukdom och ca 3 veckor utan träning - och ve och fasa, vädret hade blivit kallare!

Har förut haft problem med kall hals och öron, men under sommaren så gick det utan större problem, men så kom ju

Balaklava, har man en som inte ær svart undgår man att se ut som en rånare

Jag brukar köra buff runt huvud och hals när det är kallt, och till viss del sänker jag även hastigheten för att vara så snäll som möjligt mot mina luftrör.

Är nog helt och hållet en smaksak. Själv har jag gärna en tunn mössa. Den kan man också knöla ner nån ficka sen om det blir för varmt. Om jag lyssnar på musik så värmer faktiskt hörlurar också öronen, alltså såna som sitter utanpå öronen.
Runt halsen har

Mössa är oslagbar för huvudet. Jag kan inte påminna mig att jag någonsin har frusit om halsen, så där jag har inte någon aning. Kanske någonting på överkroppen som har krage?

Om det blåser och är kallt blir jag en Funbeat-ninja 😀
En buff om halsen och en annan om huvet. Blåser det från ena hållet är det bara att dra upp buffen och fästa den vid ena örat. Är det riktigt busväder drar jar ner övre buffen i nacken och den undre

Funbeatbuffar, precis som Camilla. En om halsen och en om huvet (över öronen). Är det riktigt kallt har jag en som en sjalett och en annan som en rånarmask samtidigt.

Balaklava funkar i alla usla väder tycker jag. Men jag brukar även då öka takten så blir jag varmare. Ler

Blåst är bra mycket värre än kyla. Buff som man formar som en rånarluva och mössa (med Windstopper) brukar jag köra. Kolla in hur skidåkare ser ut när de tävlar när det är riktigt kallt.

Annars så försöker jag hålla mig i skogen när det blåser så slipper

Det är bara att bejaka om man är en fryslort. Fryser öronen av mig om det är kallare än +12. Springer med pannband från september till juni sen brukar jag om halsen vira runt den scarf som ligger närmast innan jag ger mig ut. Ibland blir man riktigt snofs