Quote from Guest on 30 July 2010, 09:08Är det fler än jag som får fula fötter av löpträning?
Även om jag filar fötterna i princip varje gång jag duschar, så får jag fula fötter. Konstiga naglar o förhårdnader här o där.
Innan mitt lilla uppehåll på 1,5 år (fött barn samt försökt uppfostra eft
Är det fler än jag som får fula fötter av löpträning?
Även om jag filar fötterna i princip varje gång jag duschar, så får jag fula fötter. Konstiga naglar o förhårdnader här o där.
Innan mitt lilla uppehåll på 1,5 år (fött barn samt försökt uppfostra eft
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 09:18Konstiga naglar kan ha att göra med angrepp som är lätt att få om man ofta är fuktig och svettig om fötterna. Hör med en läkare kanske du kan få något som funkar mot det. Förhårdnader är nog lite svårt att komma undan när man använder fötterna.
Konstiga naglar kan ha att göra med angrepp som är lätt att få om man ofta är fuktig och svettig om fötterna. Hör med en läkare kanske du kan få något som funkar mot det. Förhårdnader är nog lite svårt att komma undan när man använder fötterna.
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 09:24Jag springer ju hyfsat mycket, men mina fötter är inte fulare än innan 😉 Jag har inga värre förhårdnader, konstiga eller blå naglar. Skulle jag fila på fötterna lite då och då skulle dom säkert kunna kallas mjuka, men nu är jag ju en lat jäkel så det bli
Jag springer ju hyfsat mycket, men mina fötter är inte fulare än innan 😉 Jag har inga värre förhårdnader, konstiga eller blå naglar. Skulle jag fila på fötterna lite då och då skulle dom säkert kunna kallas mjuka, men nu är jag ju en lat jäkel så det bli
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 09:25Min erfarenhet säger mig att långa tånaglar orsakar stress på nagelfästet och därav leder till blånagel. Försök hålla naglarna i trim så skall det fungera bra.
En annan orsak kan vara för trånga skor. Om skon trycker ihop tårna från sidan blir effekten l
Min erfarenhet säger mig att långa tånaglar orsakar stress på nagelfästet och därav leder till blånagel. Försök hålla naglarna i trim så skall det fungera bra.
En annan orsak kan vara för trånga skor. Om skon trycker ihop tårna från sidan blir effekten l
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 09:26Huden härdar sig själv väldigt effektivt så man får jobba kontinuerligt med fotfilen :).
Huden härdar sig själv väldigt effektivt så man får jobba kontinuerligt med fotfilen :).
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 09:44Fula fötter avhjälps bäst med snygga skor.
Fula fötter avhjälps bäst med snygga skor.
Quote from ellen olsson on 30 July 2010, 10:24Klockrent, Mikael! 🙂
Tånaglarna på min högerfot får mycket stryk pga. att högerfoten är 8mm längre än vänsterfoten. De får helt enkelt ta smällen för mina kompromisser vad gäller skostorlek.
Klockrent, Mikael! 🙂
Tånaglarna på min högerfot får mycket stryk pga. att högerfoten är 8mm längre än vänsterfoten. De får helt enkelt ta smällen för mina kompromisser vad gäller skostorlek.
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 10:36Testa att under en period inte fila fötterna lika mycket, utan använda fotkräm mer regelbundet (ex smörj in dem ordentligt efter duschen på kvällen och gå sen runt med strumpor på för att inte kleta ner golv eller sängkläder)
Fotfilningen kan ibland göra
Testa att under en period inte fila fötterna lika mycket, utan använda fotkräm mer regelbundet (ex smörj in dem ordentligt efter duschen på kvällen och gå sen runt med strumpor på för att inte kleta ner golv eller sängkläder)
Fotfilningen kan ibland göra
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 10:58Använd försvarets hudsalva till fötterna, varje dag efter duschen. Sen jag började med det för ett antal år sedan, har jag inga fotsprickor, sällan förhårdnader och fötterna har aldrig varit så fina. Filar hälarna kanske en gång i månaden och smörjer varj
Använd försvarets hudsalva till fötterna, varje dag efter duschen. Sen jag började med det för ett antal år sedan, har jag inga fotsprickor, sällan förhårdnader och fötterna har aldrig varit så fina. Filar hälarna kanske en gång i månaden och smörjer varj
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 11:04På tal om fula fötter:
http://traningslara.se/blogg/skor-barfotalopning-fotisattning-vara-fotters-utveckling-del-1-av-7/ och
http://traningslara.se/blogg/skor-barfotalopning-fotisattning-del-2-av-7-hur-skor-paverkar-vara-fotter/
På tal om fula fötter:
http://traningslara.se/blogg/skor-barfotalopning-fotisattning-vara-fotters-utveckling-del-1-av-7/ och
http://traningslara.se/blogg/skor-barfotalopning-fotisattning-del-2-av-7-hur-skor-paverkar-vara-fotter/