Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarFull moon Race
You need to log in to create posts and topics.

12

Började tänka på detta som Jan insinuerade att man liksom kommer in i FMR även om man startar i GAX. Tyvärr(?) är det 13 timmar mellan starterna och det är i långsammaste lagt för mig på 50 miles... men baserat på vinnartiderna på FMR de senaste åren så f

En liten tanke är det att både GAX och FMR löparna ska vara någorlunda samlade i målet. Sedan blir det en massa timmar mellan första och sista iaf.
Brukar vara en GAX löpare som både kommer sist till målet och först 🙂
Fast alltså inte samma löpare 😉

Niklas: Att man skulle springa båda loppen har aldrig varit något jag tänkt på. Antingen eller är det som gäller. Det får inte bli som med tidslopp att man samtidigt kan delta i exempelvis ett 24h- och ett 48.timmarslopp.

Det enda jag sagt är att gax an

Är FMR ett mer krävande lopp? Det verkar vara så att man springer mycket på sand. Det är ju inte så kul eller lätt att springa på det underlaget annars verkar det vara ett vackert lopp. Är det större delen av loppet som det är sand?

Nä, utmaningen med FMR ligger i att det är nattetid och på en led som stundtals kan vara dåligt uppmärkt. Underlaget är genomgående snabbt förutom en stretch med klappersten före Kåseberga.

Banan är förhållandevis kuperad för att vara Skåne.

Sandhammar

12