Quote from Guest on 6 April 2010, 14:55För några veckor sedan fick jag en idé om att jag vill köpa en cykel och jag kan inte få denna idé ur mitt huvud. Det är ju en himla massa pengar som jag måste lägga ner om jag verkligen bestämmer mig för att göra detta. Hur tusan vet jag om detta bara är
För några veckor sedan fick jag en idé om att jag vill köpa en cykel och jag kan inte få denna idé ur mitt huvud. Det är ju en himla massa pengar som jag måste lägga ner om jag verkligen bestämmer mig för att göra detta. Hur tusan vet jag om detta bara är
Quote from Rasmus Olsson on 6 April 2010, 15:05Fördelen med enklare komponenter är att det är billigare att byta. kedja, drev, kassett och växlar är slitvara om du cyklar på vintern. Då är det bra om de är billiga.
Jag har en Merida 3 och är nöjd, får plats med dubbdäck och skärmar och det finns fäst
Fördelen med enklare komponenter är att det är billigare att byta. kedja, drev, kassett och växlar är slitvara om du cyklar på vintern. Då är det bra om de är billiga.
Jag har en Merida 3 och är nöjd, får plats med dubbdäck och skärmar och det finns fäst
Quote from Rasmus Olsson on 6 April 2010, 15:07Tillägg: om sadeln passar dig, vet bara du och din röv! Bara prova men vara beredd på att byta.
Räkna med 1000 kr för en hjälm, 1000 kr för bra skor. Cykelbyxor 600 kr, osv. Kolla när du är på Cykelcity, så ser du att det kan variera i pris mycket för kl
Tillägg: om sadeln passar dig, vet bara du och din röv! Bara prova men vara beredd på att byta.
Räkna med 1000 kr för en hjälm, 1000 kr för bra skor. Cykelbyxor 600 kr, osv. Kolla när du är på Cykelcity, så ser du att det kan variera i pris mycket för kl
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 15:08Okej, låter bra. Ja, jag tror inte jag kommer att cykla i snöstormar särskilt ofta så bromsarna borde inte bli något problem för mig.
Okej, låter bra. Ja, jag tror inte jag kommer att cykla i snöstormar särskilt ofta så bromsarna borde inte bli något problem för mig.
Quote from Rasmus Olsson on 6 April 2010, 15:10Om de på Cykelcity är lika trevliga som här i Stockholm, så är jag säker på att de kan svara på alla dina frågor och hjälpa dig, utan att försöka skinna dig på pengar. Fast så vet alla på CC här vad jag heter ;~)
Om de på Cykelcity är lika trevliga som här i Stockholm, så är jag säker på att de kan svara på alla dina frågor och hjälpa dig, utan att försöka skinna dig på pengar. Fast så vet alla på CC här vad jag heter ;~)
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 15:17Han jag pratade med var rätt trevlig men inte så förtroendeingivande och säker på sin sak direkt. Får väl göra ett nytt försök kanske och hoppas på att det är nån annan som jobbar.
Han jag pratade med var rätt trevlig men inte så förtroendeingivande och säker på sin sak direkt. Får väl göra ett nytt försök kanske och hoppas på att det är nån annan som jobbar.
Quote from Rasmus Olsson on 6 April 2010, 15:20Säg som det är, att du är ny, vad du är ute efter men inte vill lägga hur ycket pengar som helst, utan bara det nödvändigaste.
Säg som det är, att du är ny, vad du är ute efter men inte vill lägga hur ycket pengar som helst, utan bara det nödvändigaste.
Quote from Lars Mörrby on 6 April 2010, 15:26Jag fick MYCKET bra hjälp på CykelCity i Göteborg när jag köpte min första racer för tre år sedan. Jag sa att jag ville ha en racer som var lagom stor till mig och som inte var för dyr - max 12-13000. De byggde ihop en Columbus Navigare som jag varit kano
Jag fick MYCKET bra hjälp på CykelCity i Göteborg när jag köpte min första racer för tre år sedan. Jag sa att jag ville ha en racer som var lagom stor till mig och som inte var för dyr - max 12-13000. De byggde ihop en Columbus Navigare som jag varit kano
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 16:38Eftersom du kan få testa olika sadlar på Cykel City så gör det tills du hittar någon som passar dig.
Du kan säkert hitta något vettigt där.
Eftersom du kan få testa olika sadlar på Cykel City så gör det tills du hittar någon som passar dig.
Du kan säkert hitta något vettigt där.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:00Cross är (tyvärr) oftast lite dyrare än en jämförbar landsvägscykel.
De "bättre komponenterna" på Merida CX 4 är främst växlarna
som dels är något bättre och dessutom har 10 drev bak i stället för 9.
Om du kommer köra engagerat kan nog 105 gruppen på Me
Cross är (tyvärr) oftast lite dyrare än en jämförbar landsvägscykel.
De "bättre komponenterna" på Merida CX 4 är främst växlarna
som dels är något bättre och dessutom har 10 drev bak i stället för 9.
Om du kommer köra engagerat kan nog 105 gruppen på Me