Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Eftersom jag är uppväxt i "sovrummet som alla måste gå förbi" hemma hos mina föräldrar så har jag funderat en del på det där hur folk går inomhus, i strumpor eller barfota (ingen har tofflor på sig).

Min pappa, 100 kg, hörs knappt när han går. Jag tror h

Jag tror det kan spela roll i vilken miljö/klimat man är uppväxt också. min far klagar ofta på min mor att "hon kan inte alls gå rätt på hala underlag" han menar att han som vuxit upp med kalla vintrar jämt går på ett bättre sätt om man inte vill ramla.
E

Intressant. Jag har ibland haft samma fundering/reflektion som TS. I min uppväxtfamilj går alla relativt tyst (tå/mellanfotisättning?). Det tror jag beror på pappas gnäll om man lät för mycket när man gick. Så får vår del tror jag det beror på ett sätt at

Hmm ... när det är kallt är det ju inte halt, det är ju som halast runt nollan?

Det är naturligt att sätta i hälen först när man går, men det hindrar ju inte att man kan lära sig att gå med tåisättning först på ungefär samma sätt som en av djurvärldens bästa smygare i förhållande till kroppsvikten - elefanten.

Hm... intressant fråga.
Vad kallar man en som, i likhet med mig, sätter i ytterkanten av foten först och rullan in på snedden på foten? För jag kan inte gå som ovan beskrivet, med häl eller tå först. Jag vill gärna sätta ner kanten av foten, lilltåsidan,

🙂

Jag menade inte att han var helt logisk min far ... men ändå skulle jag säga att vana att gå på snö respektive is varierar mellan var man bor. Det finns områden där det inte går ner _till_ noll, och år när vintertemperaturen inte gör det under långa

Rätt intressant ämne. Jag skulle säga att det varierar en hel del hos alla. Har jag bråttom sträcker jag ut benet så långt det går och sätter i hälen, annars beror min gångstil helt på underlaget. Oftast är det mittfot som gäller numera, det har ändrats s

Tänker osökt på alla legobitar, eller andra vassa leksaker, man lärt sig hasa omkring bland som småbarnsförälder. Det bara måste påverka gångstilen att ha barn 🙂

Tja, legobitar på ett blankt golv är väl både ojämna och hala, eller? (H) Antalet legobitar på vårt golv står i alla fall i rätt nära relation till hur många svordomar min fyraåring kan. Hennes ordförråd börjar bli rätt imponerande...

12