Quote from Rasmus Olsson on 23 September 2011, 19:10600 gram skiljde sig hjulen åt! Måttangivelsen för Fulcrum 5 i Cykelcitys katalog måste vara utan bodyn.
Så nu vägen Capon under 8. 6,16 kronor per gram kostade kalaset.
600 gram skiljde sig hjulen åt! Måttangivelsen för Fulcrum 5 i Cykelcitys katalog måste vara utan bodyn.
Så nu vägen Capon under 8. 6,16 kronor per gram kostade kalaset.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 22:55Bruse, planerar du att cykla med hjulen nu under hösten? Vill gärna höra en recension av dem då jag precis som du sitter på ett par Fulcrum 5 och planerar en uppgradering inför nästa säsong.
Bruse, planerar du att cykla med hjulen nu under hösten? Vill gärna höra en recension av dem då jag precis som du sitter på ett par Fulcrum 5 och planerar en uppgradering inför nästa säsong.
Quote from Rasmus Olsson on 24 September 2011, 08:39Självklart! Cyklar på räcern ända tills det blir frost. Men just nu är jag brakförkyld sam att jag fått cykelförbud pga diskbråck. Lugna turer får jag ta, men inte träna. Så hav tålamod.
Förty, 600 gram roterande vikt är en hel del.
Självklart! Cyklar på räcern ända tills det blir frost. Men just nu är jag brakförkyld sam att jag fått cykelförbud pga diskbråck. Lugna turer får jag ta, men inte träna. Så hav tålamod.
Förty, 600 gram roterande vikt är en hel del.
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 19:07Mycket intressant tråd det här! Krya på dig snabbt och kom med en recension innan frosten 😉 Jag kör också med Fulcrum Racing 5 och märkte en rejäl skillnad mot mina orginalhjul så om du märker en stor skillnad mellan dessa och dina gamla FR5 så blir nog
Mycket intressant tråd det här! Krya på dig snabbt och kom med en recension innan frosten 😉 Jag kör också med Fulcrum Racing 5 och märkte en rejäl skillnad mot mina orginalhjul så om du märker en stor skillnad mellan dessa och dina gamla FR5 så blir nog
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 20:03Beror lite på var de 600grammen sitter iofs. I navet gör de ingen större skillnad.
Beror lite på var de 600grammen sitter iofs. I navet gör de ingen större skillnad.
Quote from Rasmus Olsson on 24 September 2011, 20:18Det är sant Fredrik, men jag ids inte skruva isär hjulet för att väga naven. Men enligt rekomendatorn så ska dessa dessutom vara mer aerodynamiska.
Enligt spec väger fälgarna ca 350 gram styck, framnavet 83 gram och baknavet 245 gram. Av de av mig uppmät
Det är sant Fredrik, men jag ids inte skruva isär hjulet för att väga naven. Men enligt rekomendatorn så ska dessa dessutom vara mer aerodynamiska.
Enligt spec väger fälgarna ca 350 gram styck, framnavet 83 gram och baknavet 245 gram. Av de av mig uppmät
Quote from Berit Bengtson on 24 September 2011, 20:33Fåekrade hjul som Fulcrum 5 (20/24-ekrar) måste byggas med en styv fälg för att inte bli alltför flexiga.
Hos billiga hjul betyder det alltid: styv fälg = tung fälgShimanos fabrikshjul är ytterligare ett exempel på detta;
För att få ned vikten på C24-h
Fåekrade hjul som Fulcrum 5 (20/24-ekrar) måste byggas med en styv fälg för att inte bli alltför flexiga.
Hos billiga hjul betyder det alltid: styv fälg = tung fälg
Shimanos fabrikshjul är ytterligare ett exempel på detta;
För att få ned vikten på C24-h
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 21:05Du kan inte väga paret med kassett och allt som jämförelse? Jag tyckte 250g var en stor skillnad mellan mina FR5 och mjuka standardhjul (Giant IOU 333).
Du kan inte väga paret med kassett och allt som jämförelse? Jag tyckte 250g var en stor skillnad mellan mina FR5 och mjuka standardhjul (Giant IOU 333).
Quote from Rasmus Olsson on 24 September 2011, 21:14Peter, det är väl bara leta upp specen för kasset, däck, fälgband och plussa på det?
Ok, de nya QR var 15 gram/paret lättare. Kanske det som avgjorde det hela?
Peter, det är väl bara leta upp specen för kasset, däck, fälgband och plussa på det?
Ok, de nya QR var 15 gram/paret lättare. Kanske det som avgjorde det hela?
Quote from Funbeat user on 8 October 2011, 18:03Fattar det som om Alpha 340-fälgen kan användas till både kanttråd och slanglösa däck. Och i så fall vilket funkar bäst?
Fattar det som om Alpha 340-fälgen kan användas till både kanttråd och slanglösa däck. Och i så fall vilket funkar bäst?