Quote from Guest on 24 October 2011, 10:34Tänkte börja varva terränglöpning & NMT träning med styrketräning nu under vintern för att bygga löpstyrka för långa terränglopp med mycket höjdmeter, distanser över 30km. Exempel på lopp är AXA fjällmarathon eller Lidingö Ultra.
Tränar idag i snitt per
Tänkte börja varva terränglöpning & NMT träning med styrketräning nu under vintern för att bygga löpstyrka för långa terränglopp med mycket höjdmeter, distanser över 30km. Exempel på lopp är AXA fjällmarathon eller Lidingö Ultra.
Tränar idag i snitt per
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 10:44Om det är löpning du ska satsa på så bör du nog stryka de där tänkta styrkepassen och springa 4 gånger i veckan istället med olika fokus för respektive löppass. Som du skriver så har du coreträning på den där NMT. Det är framförallt bålen du ska bygga upp
Om det är löpning du ska satsa på så bör du nog stryka de där tänkta styrkepassen och springa 4 gånger i veckan istället med olika fokus för respektive löppass. Som du skriver så har du coreträning på den där NMT. Det är framförallt bålen du ska bygga upp
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 10:59Tack Emil, jo det är lite så tankarna gått. Kanske borde variera löppassen istället och som du säger klämma in mer av dem. Så har ser träningsveckan ut normalt, hade tänkt lägga in styrkepass tis & fre.
Mån : NMT 75min
Tis: (ev. Styrka)
Ons: NMT 75min
Tack Emil, jo det är lite så tankarna gått. Kanske borde variera löppassen istället och som du säger klämma in mer av dem. Så har ser träningsveckan ut normalt, hade tänkt lägga in styrkepass tis & fre.
Tis: (ev. Styrka)
Ons: NMT 75min
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 24 October 2011, 11:20Du kan ju titta på Jonas Buuds kalender här på funbeat, en av få elit som faktiskt visar all träning offentligt. Jag önskar att fler gjorde det.
Du kan ju titta på Jonas Buuds kalender här på funbeat, en av få elit som faktiskt visar all träning offentligt. Jag önskar att fler gjorde det.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 11:48På tisdagen skulle du kunna springa olika former av intervaller, typ progressiva 1000-metersintervaller. 6-8 stycken, progressiva för varje 2X2000. Du ökar tempot för varje 2X2000, sista 2X2000 kör du all in. Uppvärmning lätt jogg 5-10 min, 10-15 min löps
På tisdagen skulle du kunna springa olika former av intervaller, typ progressiva 1000-metersintervaller. 6-8 stycken, progressiva för varje 2X2000. Du ökar tempot för varje 2X2000, sista 2X2000 kör du all in. Uppvärmning lätt jogg 5-10 min, 10-15 min löps
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 13:04Det finns ju en del funktionell träning som inriktiar sig speciellt till löpare. Tror inte det är fel att komplettera med ett eller ett par pass funktionell träning i veckan.
Själv så är jag off-seasom för tillfället och försöker därför köra tre pass funk
Det finns ju en del funktionell träning som inriktiar sig speciellt till löpare. Tror inte det är fel att komplettera med ett eller ett par pass funktionell träning i veckan.
Själv så är jag off-seasom för tillfället och försöker därför köra tre pass funk
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 16:14Tror någon enligt nedan blir bra som start, udda veckor 2 vilodagar, jämna 1 vilodag, betydligt mycket mer varierad löpträningen än innan. Fler tips på intervall och fartlekspass mottages med glädje =)
UDDA VECKOR
Tis: vilodag
Ons: NMT
Tror någon enligt nedan blir bra som start, udda veckor 2 vilodagar, jämna 1 vilodag, betydligt mycket mer varierad löpträningen än innan. Fler tips på intervall och fartlekspass mottages med glädje =)
UDDA VECKOR
Tis: vilodag
Ons: NMT
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 16:57Gå in på SK RAN Triathlons blogg och finn lite inspiration, jag tävlar för dem och är tränare för vissa pass.
http://skrantriathlon.blogspot.com/
Gå in på SK RAN Triathlons blogg och finn lite inspiration, jag tävlar för dem och är tränare för vissa pass.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 16:58Gå in på SK RAN Triathlons blogg och finn lite inspiration, jag tävlar för dem och är tränare för vissa pass.
http://skrantriathlon.blogspot.com/
Gå in på SK RAN Triathlons blogg och finn lite inspiration, jag tävlar för dem och är tränare för vissa pass.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 16:59Plus på Jonas Buud.
Rune Larsson, Nordens bäste ultralöpare under en 30-årsperiod har ej trott eller tror på styrketräning.
Jag är själv ej elit vad gäller långa sträckor, men jag har heller ej förstått vitsen med att bygga onödiga muskler. Inte ens nä
Plus på Jonas Buud.
Rune Larsson, Nordens bäste ultralöpare under en 30-årsperiod har ej trott eller tror på styrketräning.
Jag är själv ej elit vad gäller långa sträckor, men jag har heller ej förstått vitsen med att bygga onödiga muskler. Inte ens nä