Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 11:06Onödiga muskler hörs ju på namnet att det inte är någon vits med. Övriga muskler kan ju vara idé att stärka.
Onödiga muskler hörs ju på namnet att det inte är någon vits med. Övriga muskler kan ju vara idé att stärka.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 15:32Pulver och Piller = NEJ
Bra kost är A och O för mig, utan rätt bränsle kan man inte köra långt. Äter normal kost med inspiration från Paleo (mycket fet fisk, broccoli, nötter etc) minimalt sockerintag och försöker håller ner kolhydraterna förutom för åte
Pulver och Piller = NEJ
Bra kost är A och O för mig, utan rätt bränsle kan man inte köra långt. Äter normal kost med inspiration från Paleo (mycket fet fisk, broccoli, nötter etc) minimalt sockerintag och försöker håller ner kolhydraterna förutom för åte
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 16:31Jag tror att styrketräning är bra om man springer kueprat, jag tycker det har hjälpt mig med backlöpningen (orienterar). Springer man marathon på slät mark är det väl kanske bortkastat.
YMMV. 😉
Jag tror att styrketräning är bra om man springer kueprat, jag tycker det har hjälpt mig med backlöpningen (orienterar). Springer man marathon på slät mark är det väl kanske bortkastat.
YMMV. 😉
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 16:37På Stockholms HM märkte jag att höftböjarna tog stryk när det var 2 km kvar. Lagt till lite extra styrketräning för dessa. Så även vid slätlöpning kan styrketräning vara bra.
På Stockholms HM märkte jag att höftböjarna tog stryk när det var 2 km kvar. Lagt till lite extra styrketräning för dessa. Så även vid slätlöpning kan styrketräning vara bra.
Quote from Elias Engqvist on 25 October 2011, 18:31Detsamma sa faktiskt Rune L. i nån av de senaste RW-krönikorna!
Detsamma sa faktiskt Rune L. i nån av de senaste RW-krönikorna!
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 20:14Magnus H.
Har själv orienterat + föredragit att träna obanat.
Detta stärkte mina löpmuskler för just att springa på ojämna underlag.
Magnus H.
Har själv orienterat + föredragit att träna obanat.
Detta stärkte mina löpmuskler för just att springa på ojämna underlag.