Quote from Guest on 17 November 2010, 16:29Hej
Jag har relativt nyligen börjat löpträna och det börjar bli dags att rusta sig för vintern.
Jag skulle behöva lite råd kring kläder och det jag främst är ute efter är tips på någon bra vindjacka/skaljacka och långbyxor.
Jag har sett att det finns
Hej
Jag har relativt nyligen börjat löpträna och det börjar bli dags att rusta sig för vintern.
Jag skulle behöva lite råd kring kläder och det jag främst är ute efter är tips på någon bra vindjacka/skaljacka och långbyxor.
Jag har sett att det finns
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 16:39Tigts i alla lägen. tunna korta på sommaren. Långa varma på vintern.
Jacka är tycker jag att det duger med en relativt tunn jacka. sen kompletterar man inifrån med flera eller varmare underställ
Vettig garbrob för vinterlöpning
Mössa 150 kr
Vantar 100 kr
Tigts i alla lägen. tunna korta på sommaren. Långa varma på vintern.
Jacka är tycker jag att det duger med en relativt tunn jacka. sen kompletterar man inifrån med flera eller varmare underställ
Vettig garbrob för vinterlöpning
Mössa 150 kr
Vantar 100 kr
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 16:48Snikbudget:
Mössa 30 kr - närmaste stormarknad
Vantar 30 kr - arbetshandske från närmaste bygghandel
Vintertights 300 kr - sportstormarknad
Underställ 199 kr - eller 99:- på stormarknadsrea
Kalsong 60 kr - för det mesta går HMs tunna syntetkallingar rikt
Snikbudget:
Mössa 30 kr - närmaste stormarknad
Vantar 30 kr - arbetshandske från närmaste bygghandel
Vintertights 300 kr - sportstormarknad
Underställ 199 kr - eller 99:- på stormarknadsrea
Kalsong 60 kr - för det mesta går HMs tunna syntetkallingar rikt
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 16:49Ett vind- och vattenavvisande ställ är ett måste för varje löpare. Dobsoms R90-ställ kostar ca 900 kr, är en mycket populär klassiker och förmodligen det mest prisvärda som finns på marknaden.
Under stället kan man ha valfritt antal lager kläder. Flerla
Ett vind- och vattenavvisande ställ är ett måste för varje löpare. Dobsoms R90-ställ kostar ca 900 kr, är en mycket populär klassiker och förmodligen det mest prisvärda som finns på marknaden.
Under stället kan man ha valfritt antal lager kläder. Flerla
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 16:52Själv försöker jag hålla mig från vindjackor el liknande. Hellre då flera lager underställströjor (igår: 3). Detta tycker jag håller mig torrare än en jacka, som det tenderar att kondensera fukt på.
Själv försöker jag hålla mig från vindjackor el liknande. Hellre då flera lager underställströjor (igår: 3). Detta tycker jag håller mig torrare än en jacka, som det tenderar att kondensera fukt på.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 16:57Tack för alla snabba svar!
Tack för alla snabba svar!
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 18:44Tja jag plockar på mig det som finns lämnat efter ungarnas uttåg för några år sedan....ser för djävligt ut säger frugan men det handlar ju inte om någon skönhetstävling heller liksom. Före ett lopp så tar jag på mig en del å så knallar jag ut en sväng å s
Tja jag plockar på mig det som finns lämnat efter ungarnas uttåg för några år sedan....ser för djävligt ut säger frugan men det handlar ju inte om någon skönhetstävling heller liksom. Före ett lopp så tar jag på mig en del å så knallar jag ut en sväng å s
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 19:34Föredrar motsatsen mot MH när det börjar bli lite kallare och ner till en handfull minusgrader. En tunn vindtät jacka över en enda långärmad funktionströja är allt som behövs till överkroppen. När man blir varmare reglerar man lätt ner temperaturen med dr
Föredrar motsatsen mot MH när det börjar bli lite kallare och ner till en handfull minusgrader. En tunn vindtät jacka över en enda långärmad funktionströja är allt som behövs till överkroppen. När man blir varmare reglerar man lätt ner temperaturen med dr
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:24För mig är det jätteviktigt med en buff el dyl runt halsen också. Oftast kör jag med en vadderad halskrage med kardborreknäppning (tror den är från min mans enduro-garderob, skitful men varm och skön).
För mig är det jätteviktigt med en buff el dyl runt halsen också. Oftast kör jag med en vadderad halskrage med kardborreknäppning (tror den är från min mans enduro-garderob, skitful men varm och skön).
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 22:18Jag har köpt Dobsom vinter byxor med vindtätt fram och mjuk bak, har använt dem några ggr utan nåt underställ under. I dag var det strax under nollan och funkade bra. Känns sköna mot kroppen. Av min syster har jag köpt en skaljacka av samma märke men där
Jag har köpt Dobsom vinter byxor med vindtätt fram och mjuk bak, har använt dem några ggr utan nåt underställ under. I dag var det strax under nollan och funkade bra. Känns sköna mot kroppen. Av min syster har jag köpt en skaljacka av samma märke men där