Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGå in gjutna sulor.
You need to log in to create posts and topics.

12

Hämtade ett par gjutna iläggsulor och försöker gå in dem. Ni som gjort sådana, hade ni ont i föttena när de var nya, eller kunde ni gå obehindrat redan från start? Jag hade dem på mig och gick kanske 1-2km totalt igår och har gått 2km idag men det gör bar

Jag har sulor via sjukvården, det tog mej några dar med ont i fötterna när jag tränade gym. Men idag inga problem. Visst känner jag att jag har sulan, men det beror tydligen på skon eftersom jag varit och provat ut nya löpskor och då kände jag ej sulan al

Tack, då skall jag dra på skorna igen och bita ihop. Måste ut och springa med dem snarast och hoppas man slipper blåsor på långpassen. Skall öka fösiktigt dock så jag inte får blåsor i hålfoten, stor risk för det känns det som.

Blåsor fick jag aldrig av mina, utan bara ont i fothålan just för ovanan av kudden där. Men visst då körde jag inte direkt lång pass så jag vet ju inte om blåsor kunde uppstå vid längre pass. Men kanske kolla över skorna om det inte blir bättre med tiden

Vet inte, känns som om någon stoppat in en 2cm rund kula där hålfoten börjar bakom stortån och bakåt, efter de 2km idag satte jag inte ens ner stortån i "avstampet" för det känns inte så skönt.

Problemet är att de där jag gjort sulan inte har tid att ju

Svårt. Det där med kulla känner jag igen, men inte blåsorna som sagt men kanske för att jag ej tränade lång pass. Önskar jag kunde ge mer råd. Men vad händer om du just denna gången skulle köra utan ( så du sen hinner gå in/ vänja dej vid dom? Låter ju in

Det är nog ganska vanligt med att det är en ovan känsla med stöd under hela foten.
Det tog ett tag innan jag blev van vid fotbäddar.

Jag fick blåsor av ett par av mina. Och ja, det tryckte och var smärtsamt i början, även om hälsporresmärtan avlastades rejält.
Nu är bäddarna bortslarvade. Och det går bra det med.

Jag fick blåsor, skav och det behövdes rätt lång tid plåster både här och där har jag för mig. Men det går över med tiden 🙂

Jag lyckades aldrig gå in mina. Lämnade in dem för slipning en gång men blev aldrig riktigt sams med dem.

12