Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 14:39Håkan
Jag har samma erfarenhet som du, det går inte att kombinera att utesluta kolhydrater och bedriva någon form av löpträning. Lite kolhydrater måste man äta
Håkan
Jag har samma erfarenhet som du, det går inte att kombinera att utesluta kolhydrater och bedriva någon form av löpträning. Lite kolhydrater måste man äta
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 14:41LOW betyder lite (eller bokstavligen låg nivå), inte utesluta! Och exakt hur mycket lite är, bör väl relateras till livsstil och behov.
LOW betyder lite (eller bokstavligen låg nivå), inte utesluta! Och exakt hur mycket lite är, bör väl relateras till livsstil och behov.
Quote from Catharina Brattlin on 26 June 2011, 15:20Nog tycker jag att LCHF innebär nästan uteslutande av kolhydrater!?
Strikt LCHF betyder max 10 g kollisar/d (=2 dl mjölk) och normal LCHF innebär max 25 g/d (=en stor banan). Nog äter man mer än så när man tränar långdistans? Och bör göra?
En annan sak
Nog tycker jag att LCHF innebär nästan uteslutande av kolhydrater!?
Strikt LCHF betyder max 10 g kollisar/d (=2 dl mjölk) och normal LCHF innebär max 25 g/d (=en stor banan). Nog äter man mer än så när man tränar långdistans? Och bör göra?
En annan sak
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 20:01Har inga personliga erfarenhet av det hela eftersom jag inte kör LCHF-kost men har läst, (tror att det var Colting som sagt det), att det underlättar om du tar med dig exempelvis russin eller något annat som innehåller lätttillgängliga kolhydrater och när
Har inga personliga erfarenhet av det hela eftersom jag inte kör LCHF-kost men har läst, (tror att det var Colting som sagt det), att det underlättar om du tar med dig exempelvis russin eller något annat som innehåller lätttillgängliga kolhydrater och när
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 20:03Fungerar du så rationellt då?
Fungerar du så rationellt då?
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 09:53Jag äter hyfsat LCHF sedan något år tillbaka. Inte 100 strikt, utan efter en nivå som jag känner passar mig. Minimalt med kolhydrater utan att utesluta dem helt och en lagom mängd fett. INGA LIGHTPRODUKTER förutom coke zero.
För MIG är det inga problem a
Jag äter hyfsat LCHF sedan något år tillbaka. Inte 100 strikt, utan efter en nivå som jag känner passar mig. Minimalt med kolhydrater utan att utesluta dem helt och en lagom mängd fett. INGA LIGHTPRODUKTER förutom coke zero.
För MIG är det inga problem a
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 10:53Min erfarenhet är att det tar tid. För mig känns det som att kroppen behöver träna på att använda fett som bränsle. Löppass på 2 - 2,5 h går lättare nu än för 2 år sedan, då jag började äta annorlunda. Och det märks ännu tydligare på längre pass (>3 h, oc
Min erfarenhet är att det tar tid. För mig känns det som att kroppen behöver träna på att använda fett som bränsle. Löppass på 2 - 2,5 h går lättare nu än för 2 år sedan, då jag började äta annorlunda. Och det märks ännu tydligare på längre pass (>3 h, oc
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 17:42Har inte läst allt i tråden... men kan det inte vara så att totala energi mängden blivit för låg iom omläggningen av kosten. Dvs plockat bort kol och inte tillfört nog med fett och prot?
Har inte läst allt i tråden... men kan det inte vara så att totala energi mängden blivit för låg iom omläggningen av kosten. Dvs plockat bort kol och inte tillfört nog med fett och prot?
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 17:46De flesta ligger på mer än 1 % fett av kroppsvikten och då finns det fett att tillgå.
De flesta ligger på mer än 1 % fett av kroppsvikten och då finns det fett att tillgå.
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 20:10Ligger inte de som kör LCHF på fett >15%?
Ligger inte de som kör LCHF på fett >15%?