Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 16:52G-man intervaller i en något modifierad form?! 🙂
G-man intervaller i en något modifierad form?! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 17:44Just det, en äkta G-man är väl 2* 2000 i T-fart, 2*1000 i T-10, 2*800 i T-20 och en avslutande 400m i fri fart. Där då T är tröskelfarten. Jag skulle vilja säga att de också är perfekta för halvmara-träning.
Just det, en äkta G-man är väl 2* 2000 i T-fart, 2*1000 i T-10, 2*800 i T-20 och en avslutande 400m i fri fart. Där då T är tröskelfarten. Jag skulle vilja säga att de också är perfekta för halvmara-träning.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 19:52Måste testa G-man-intervallerna 🙂
Synd att jag inte har bra koll på begreppet tröskelfart - kan någon ge en hint? Hur ska det kännas i kroppen? Har för mig att det är nära syra, men ändå under... Eller måste jag ha en såndäringa pulsklocka?
Måste testa G-man-intervallerna 🙂
Synd att jag inte har bra koll på begreppet tröskelfart - kan någon ge en hint? Hur ska det kännas i kroppen? Har för mig att det är nära syra, men ändå under... Eller måste jag ha en såndäringa pulsklocka?
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 21:19Lars, riktlinjen att det är den farten du kan hålla i 1h är väl en hint så god som någon.
Lars, riktlinjen att det är den farten du kan hålla i 1h är väl en hint så god som någon.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 08:28Tack Leif 🙂 Dom där intervallerna har en tendens att mutera åt alla möjliga håll!
För 10k träning kan man köra tusingar för bra effekt. 8-10x1000m med 1min vila i 10k-fart. Jobbigt som snor och bra fostrande för ett 10k-lopp.
Tack Leif 🙂 Dom där intervallerna har en tendens att mutera åt alla möjliga håll!
För 10k träning kan man köra tusingar för bra effekt. 8-10x1000m med 1min vila i 10k-fart. Jobbigt som snor och bra fostrande för ett 10k-lopp.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 10:34Åfanken, var inte medveten om att jag skruvat till dem lite, TW-man intervaller med copyright till G-Man kan man kanske säga? 😉 Roliga är de i alla fall. Man får liksom nedförsbacke mentalt då man har en progression genom passet.
Åfanken, var inte medveten om att jag skruvat till dem lite, TW-man intervaller med copyright till G-Man kan man kanske säga? 😉 Roliga är de i alla fall. Man får liksom nedförsbacke mentalt då man har en progression genom passet.