Quote from Guest on 10 February 2011, 13:41På lördag står det "långpass" i almanackan. 26 km skall avklaras på 134-138 minuter.
Här där vi bor är det skithalt (#) så jag börjar fega lite och funderar på att lägga upp det såhär:
Löpning på löpband 60 min, spinning 45 min samt löpning på band 30 min
På lördag står det "långpass" i almanackan. 26 km skall avklaras på 134-138 minuter.
Här där vi bor är det skithalt (#) så jag börjar fega lite och funderar på att lägga upp det såhär:
Löpning på löpband 60 min, spinning 45 min samt löpning på band 30 min
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 13:51Sen är det frågan om det är tiden eller distansen som är viktig... spinning 45 min borde ju kanske motsvara i alla fall 15-25 km... beroende på vad man har för motstånd...
Sen är det frågan om det är tiden eller distansen som är viktig... spinning 45 min borde ju kanske motsvara i alla fall 15-25 km... beroende på vad man har för motstånd...
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 13:54Man måste väl gå efter tiden i så fall. När det gäller sträcka löpning vs. cykling brukar man ange förhållandet 1 vs 3, dvs 1 mil löpning motsvarar 3 mil cykling.
Man måste väl gå efter tiden i så fall. När det gäller sträcka löpning vs. cykling brukar man ange förhållandet 1 vs 3, dvs 1 mil löpning motsvarar 3 mil cykling.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:04Varför springer du inte alla 26km på bandet? Syftet med långpasset är att vänja kroppen vid långvarig löpning och en del går då förlorat vid byte mot spinning. Det skall dock tillägas att hittils har aldrig jag upplevt det så halt så att löpning i lånpass
Varför springer du inte alla 26km på bandet? Syftet med långpasset är att vänja kroppen vid långvarig löpning och en del går då förlorat vid byte mot spinning. Det skall dock tillägas att hittils har aldrig jag upplevt det så halt så att löpning i lånpass
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:10@ Jens.
Jag har inte heller haft problem med att springa ute, även om det varit halt så klarar mina löparskor det utan problem.
MEN!! Nu är det liksom ISgator här!!
Ok, kanske ska jag nöta 26 km på bandet. Det jag är orolig för är att kommer att skada mi
@ Jens.
Jag har inte heller haft problem med att springa ute, även om det varit halt så klarar mina löparskor det utan problem.
MEN!! Nu är det liksom ISgator här!!
Ok, kanske ska jag nöta 26 km på bandet. Det jag är orolig för är att kommer att skada mi
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:11Perfekt med lite halka på långpassen, finns det en anledningen att ta det lungt. 😉
Långpass, löpning kan inte ersättas. Sen kan man träna något annat och vara nöjd med det, men det ersätter inte ditt långpass. Försök välj vägar som är mindre hala. Cykel
Perfekt med lite halka på långpassen, finns det en anledningen att ta det lungt. 😉
Långpass, löpning kan inte ersättas. Sen kan man träna något annat och vara nöjd med det, men det ersätter inte ditt långpass. Försök välj vägar som är mindre hala. Cykel
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:14Finns jättebra broddar att köpa på hälsokosten som man trär på löparskorna... det går även att byta ut själva piggarna på dom. Har du broddar kan du springa på vilket underlag som helst...
Finns jättebra broddar att köpa på hälsokosten som man trär på löparskorna... det går även att byta ut själva piggarna på dom. Har du broddar kan du springa på vilket underlag som helst...
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:28Jag kör ibland långa konditionspass i gymmet. För att få omväxling brukar jag då hoppa mellan löpband, roddmaskin, crosstrainer och motionscykel. Det ger ju själva konditionsdelen men inte det rent löptekniska som ett utomhuspass skulle ge.
Jag kör ibland långa konditionspass i gymmet. För att få omväxling brukar jag då hoppa mellan löpband, roddmaskin, crosstrainer och motionscykel. Det ger ju själva konditionsdelen men inte det rent löptekniska som ett utomhuspass skulle ge.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:32Att variera tempot lite smått är nog att rekommendera om man kör längre pass på band (kan bli monotont ute också). Även löpstilen går att variera lite. Stanna någon minut och stretcha/töja.
Att variera tempot lite smått är nog att rekommendera om man kör längre pass på band (kan bli monotont ute också). Även löpstilen går att variera lite. Stanna någon minut och stretcha/töja.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 14:37Anna B, ibland funkar det inte ens med broddar. Ojämn is är ett sådant tillfälle.
Anna B, ibland funkar det inte ens med broddar. Ojämn is är ett sådant tillfälle.