Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninggår ej gäspa när ja springer
You need to log in to create posts and topics.

12

Ja, man vill nog gäspa när man upplever syrebrist. Jag fick lära mig av en cykelklubb att det är viktigare att blåsa ut ordentligt, att andas med magen och få ut all koldioxid, så den nya syrerika luften får plats.

Det är alltså viktigare att pressa ut g

aha 🙂 skall tänka på det i fortsättningen.. kanske är jättespänd runt bröstpartiet..

Haha ja kom inte ihåg vad du hette när jag skrev 😛

Jag kallar mig Susse inte Sussie. Jag heter Jenny.
🙂

Man kan backa med browsern eller använda "Öppna svarsformulär i nytt fönster" om man har svårt att komma ihåg...

Hehe sorry alla felstav namn och ord:p. Och tack för svaren:). Skall jobba på dom

Hoppas du stavar rätt till mitt (för-)namn iaf!

Jag hade detta problem i många år och inte bara när jag tränade. Kände ofta att jag ville dra djupa andetag/gäspa men det gick inte riktigt. Efter astma-utredning och ett antal läkarbesök lyckades en läkare pricka rätt - det var reflux! Jag har ett litet

Känner nästan igen mig, jag brukar gäspa under uppvärmning och det är några till i löparklubben som har liknande symptom. Tolkar det som om att man får i sig mindre syre så där i början!

Kunde heller inte göra gäspningar när jag sprang förut. Såna där ordentliga så man verkligen känner att man får in rikligt med ny luft. Fast jag fick t.o.m koncentrera mig när jag inte sprang också.

Hade tydligen lågt Hb samt ferritin under den perioden.

12