Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGöra Cykel till en sluten grupp?
You need to log in to create posts and topics.

Vill lyfta denna fråga till en egen tråd, den har diskuterats lite långt nere i en annan tråd men där missar många den troligen.

Lite bakgrund:
Flera trådar, både i närtid och längre tillbaks, har urartat i "gräl" som har det gemensamt att det är samma p

Gruppen behöver väl inte vara sluten, men lite tuffare moderering vore trevligt.

Jag är lite tveksam.
Ibland uppstår dispyter precis som i verkliga livet, då får övriga medlemmar påpeka att nu har det det spårat ur.

Vad gruppen behöver ha är en nytädning som skapar debatt, hur får vi till dem?

Det flesta inlägg som kommer upp nu är

En sluten grupp är bara bra om de som ska acceptera eller ta bort medlem är aktiv.

Om någon ny har en fråga och ansök att vara med och sedan måste vänta ett par dagar kanske de vända sig till något annat grupp eller forum.

Jag är för detta och tycker at

Maria T: Det går inte att moderera gruppen om du menar att ta bort/redigera andras inlägg. Det enda som admin kan göra är att stänga trådar för ytterligare inlägg, göra en viss tråd till Sticky (den ligger högst upp i trådlistan oavsett när senaste inlägg

Om jag fattar det rätt så är de slutna grupperna inte ens synliga för icke-medlemmar (eller har bara de slutna grupperna på funbeat valt att inte ha inläggen synliga)? I så fall tycker jag inte att gruppen skall bli sluten!

Diskussionerna i den här grup

Det enda som händer när man gör gruppen sluten är att de som inte är med i gruppen inte kan göra inlägg. Gruppen syns, man kan t o m söka och hitta inlägg, men för att skriva måste man vara medlem.

Edit: Inte så säker på detta när jag tänker efter.

Röstar för en icke sluten grupp, då det är ett "öppet" forum, och meningen att alla som vill skall få delta i diskussionerna. Men föstår sypunterna angående onödiga "tjafs" . Men svårt ibland att undvika, när man har olika åsikter. Tycker samtidigt att ma

Raymond har aldrig lyft ett finger när Surmupparna kommer med personliga påhopp på mig.
Tur att man kan svara för sig.

Det som är tråkigt med cykelgruppen är att om någon gör ett inlägg, oavsett om frågan är "dum" eller helt relevant, så får man räkna med att bli rejält tilltvålad och hånad. Det gör att de flesta utom besserwissrar och de mest grälsjuka avstår från att sk