Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonGöra eget nummerlappbälte ?
You need to log in to create posts and topics.

Dvs band där man fäster nummerlappen och kan vrida den till höger och väster... Någon som provat?

Ja jag har ett superavancerat tillverkat av ett resårband från Jysk och två säkerhetsnålar. 🙂

har gjort samma sak, men sytt fast resåret i ett gammalt "knäppe" från en ryggsäck.

Javisst köp ett resårband av valfri bredd, sy (om det är brett) eller knyt (om det är smalt) ihop och fäst sedan nummerlappen med ett par säkerhetsnålar. Bara att "hoppa i" efter simningen.

Eller, med brett resårband, sätt på ett spänne enligt ovan. Det

fördelen med ett band från IM är att det går att sätta fast gel i dem för löpningen...finns att köpa på Lewa Sport

Går också att ta ett par gamla kallingar/trosor och helt enkelt klippa bort allt utom resåren...voila! Björn Borg nummerlappsbälte...lite classy!

Jag rationaliserade bort säkerhetsnålarna på Kalmar Triathlon nu senast och sparade på så sätt värdefull vikt. 🙂

Gjorde några hål i nummerlappen som jag trädde ett smalt resårband genom. Sen knöt jag ihop det hela så det blev lagom tight. Inte så snyggt

Med risk för att helt göra bort mig men varför kan man inte bara fästa nummerlappen på tröjan efter simningen med säkerhetsnålar? är det tiden det handlar om?

Monica
Första Triathlonen på söndag :=)

"Problemet" är att nummerlappen ska sitta bak då du cyklar och fram då du springer så om man har ett nummerlappsbälte är det bara att dra det ett halvt varv!

Edit: Så ja, det är tiden det handlar om. Man vill ju inte sitta o palta med säkerhetsnålar vid

Jag traderade hem ett resårband rätt storlek och snodde ett snäppfäste från min kamerarygga som jag inte använde. Lite syeri och sen har man ett snyggt fäste som fungerade utmärkt.
2,5 meter resår i reserv har jag om man skulle gå upp lite i vinter.