Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonGöra eget nummerlappbälte ?
You need to log in to create posts and topics.

Jaha det hade jag ingen aning om men de kanske har överseende med oss nybörjare eller? Jaha då är det bara att rota fram resår då....tack för tipsen!

appropå "det går att sätta fast gel i dem" så kan man lösa den saken med dubbehäftande tejp. jag har kört det på marathon, tejpa runt gelpåsen och stoppa i dem under tightsen. kanske inte funkar för alla men jag kan iaf springa 30 km utan skavsår med gel

Får man inte två nummerlappar så man kan ha en fram och en bak under tävlingen?

Monica enklaste är verkligen att bara ta och knyta en knut på ett resårband och sätta fast nummerlappen med två säkerhetsnålar...mer avancerat än så behövs inte alls. Trots alla goa tips och alla fina som kan köpas!

Och kalle, nja ibland får man två, men

Sen hamnar ju nummerlappen ganska långt ned också.
Jag var på en öppen cykeltävling för ett tag sedan och hörde de andra vana åkarna skratta gott och glatt åt "Vätternrundanplacering", alltså högt upp på ryggen.
Nummerlappen skall tydligen sitta långt n

I motionsklasser brukar det ligga två nummerlappar och säkerhetsnålar i kuvertet. I tävlingsklasser en nummerlapp. I världscupen finns inga nummerlappar, då det är finns regler som säger att namn och land ska vara tryckt på de aktivas kläder.

Cyklar man så placeras/klipps nummerlappen så att den täcker fickorna på ryggen. Men man ska få ner handen i fickorna..

Jag har inte fått två nummerlappar i motionsklass så det skiljer nog från tävling till tävling.
Däremot har de då inte heller brytt sig om nummerlappen suttit nålad på bröstet på tröjan, även på cyklingen...

Om man bara får en nummerlapp och inte använder racebelt ska lappen fästas med säkerhetsnålar på bröstet. Man ska alltså inte ställa sig och nåla om lappen i T2.

Eller så vänder man skjortan. 😉