Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:38Jaha det hade jag ingen aning om men de kanske har överseende med oss nybörjare eller? Jaha då är det bara att rota fram resår då....tack för tipsen!
Jaha det hade jag ingen aning om men de kanske har överseende med oss nybörjare eller? Jaha då är det bara att rota fram resår då....tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:51appropå "det går att sätta fast gel i dem" så kan man lösa den saken med dubbehäftande tejp. jag har kört det på marathon, tejpa runt gelpåsen och stoppa i dem under tightsen. kanske inte funkar för alla men jag kan iaf springa 30 km utan skavsår med gel
appropå "det går att sätta fast gel i dem" så kan man lösa den saken med dubbehäftande tejp. jag har kört det på marathon, tejpa runt gelpåsen och stoppa i dem under tightsen. kanske inte funkar för alla men jag kan iaf springa 30 km utan skavsår med gel
Quote from j sollerman on 12 August 2010, 21:52Får man inte två nummerlappar så man kan ha en fram och en bak under tävlingen?
Får man inte två nummerlappar så man kan ha en fram och en bak under tävlingen?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:52Monica enklaste är verkligen att bara ta och knyta en knut på ett resårband och sätta fast nummerlappen med två säkerhetsnålar...mer avancerat än så behövs inte alls. Trots alla goa tips och alla fina som kan köpas!
Och kalle, nja ibland får man två, men
Monica enklaste är verkligen att bara ta och knyta en knut på ett resårband och sätta fast nummerlappen med två säkerhetsnålar...mer avancerat än så behövs inte alls. Trots alla goa tips och alla fina som kan köpas!
Och kalle, nja ibland får man två, men
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 23:06Sen hamnar ju nummerlappen ganska långt ned också.
Jag var på en öppen cykeltävling för ett tag sedan och hörde de andra vana åkarna skratta gott och glatt åt "Vätternrundanplacering", alltså högt upp på ryggen.
Nummerlappen skall tydligen sitta långt n
Sen hamnar ju nummerlappen ganska långt ned också.
Jag var på en öppen cykeltävling för ett tag sedan och hörde de andra vana åkarna skratta gott och glatt åt "Vätternrundanplacering", alltså högt upp på ryggen.
Nummerlappen skall tydligen sitta långt n
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 09:47I motionsklasser brukar det ligga två nummerlappar och säkerhetsnålar i kuvertet. I tävlingsklasser en nummerlapp. I världscupen finns inga nummerlappar, då det är finns regler som säger att namn och land ska vara tryckt på de aktivas kläder.
I motionsklasser brukar det ligga två nummerlappar och säkerhetsnålar i kuvertet. I tävlingsklasser en nummerlapp. I världscupen finns inga nummerlappar, då det är finns regler som säger att namn och land ska vara tryckt på de aktivas kläder.
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 10:16Cyklar man så placeras/klipps nummerlappen så att den täcker fickorna på ryggen. Men man ska få ner handen i fickorna..
Cyklar man så placeras/klipps nummerlappen så att den täcker fickorna på ryggen. Men man ska få ner handen i fickorna..
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 10:50Jag har inte fått två nummerlappar i motionsklass så det skiljer nog från tävling till tävling.
Däremot har de då inte heller brytt sig om nummerlappen suttit nålad på bröstet på tröjan, även på cyklingen...
Jag har inte fått två nummerlappar i motionsklass så det skiljer nog från tävling till tävling.
Däremot har de då inte heller brytt sig om nummerlappen suttit nålad på bröstet på tröjan, även på cyklingen...
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 21:28Om man bara får en nummerlapp och inte använder racebelt ska lappen fästas med säkerhetsnålar på bröstet. Man ska alltså inte ställa sig och nåla om lappen i T2.
Om man bara får en nummerlapp och inte använder racebelt ska lappen fästas med säkerhetsnålar på bröstet. Man ska alltså inte ställa sig och nåla om lappen i T2.
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 23:30Eller så vänder man skjortan. 😉
Eller så vänder man skjortan. 😉