Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonGöteborg Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag fattat är det 4-500 meter från uppstigning simning till växlingsplatsen. Ska man då ta av er våtdräkten därnere och jogga upp eller tar ni av den vid växlingsplatsen?

Eftersom jag är i dålig form får jag satsa på snabba växlingar istället 🙂 Ska

Ju torrare man blivit desto svårare att få av våtdräkten. Jag skulle ta av den vid vattnet och hänga den över axlarna när jag springer till växlingsområdet.

Anar vissa tävlingsnerver 😉

ÄR det verkligen en halv kilometer från stranden till växlingsplatsen? Det tycker jag låter VÄLDIGT långt!

Niclas, man vill ju veta hur det går till 🙂 Men visst kommer tävlingsnerverna börja darra... Mitt livs första växling kommer säkert bli en katastrof, glömmer cykeln eller nåt...

christer,
jag har hört att det var 450 meter förra året. Ryktet går dessu

Om det nu är långt till växlingsområdet hinner du tänka igenom växlingen moment för moment tills du kommer fram. Hade jag varit nere hade jag kunnat ge dig några tips från coachen i sista stund.

Nja, så långt är det väl inte riktigt men det är är en bit löpning på lite oskönt underlag...

Anders är kvicktänkt 😉

Som jag skrev låååångt upp i den här diskussionen så kan jag rekommendera att ställa ett par skor vid strandkanten...

Jag skalar av halva våtdräkten direkt efter simningen men resten uppe vid växlingsområdet.

Lycka till allihop, imorrn kör vi så det ryker!

BRA JOBBAT ALLIHOPA SOM VAR DÄR OCH TÄVLADE!!

Själv lekte jag bara funktionär, men nu vet jag i alla fall hur det där med växling mm går till så om jag bara lyckas lära mig simma ordentligt och få lite bättre kondition så kanske, kanske... 😉