Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 15:04Exportera rundan, lägg in den i RouteConverter så kan man skapa en höjdprofil som den inte tar från klockans data... vet inte verifrån den kommer, men verkar stämma bättre
Exportera rundan, lägg in den i RouteConverter så kan man skapa en höjdprofil som den inte tar från klockans data... vet inte verifrån den kommer, men verkar stämma bättre
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 17:36Eller Sporttracks med Elevation Correction-pluginen. Den tar sin data från satellitkällor som har en upplösning på 30-90 meter, och är definitivt bättre än GPS-angivelser (min FR205 har så mycket fel att höjdangivelserna nästan lika gärna skulle kunna var
Eller Sporttracks med Elevation Correction-pluginen. Den tar sin data från satellitkällor som har en upplösning på 30-90 meter, och är definitivt bättre än GPS-angivelser (min FR205 har så mycket fel att höjdangivelserna nästan lika gärna skulle kunna var
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 18:30Enligt min Polar RS800CX så var det en stigning på 135m 2010.
Enligt min Polar RS800CX så var det en stigning på 135m 2010.
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 20:55RouteConverter och Sporttracks Elevation Correction kommer att visa för liten höjdskillnad. Göteborgsvarvet passerar över två broar där dessa program inte räknar med brons höjd över havet utan istället vattenytans höjd över havet (vilket så klart är 0).
RouteConverter och Sporttracks Elevation Correction kommer att visa för liten höjdskillnad. Göteborgsvarvet passerar över två broar där dessa program inte räknar med brons höjd över havet utan istället vattenytans höjd över havet (vilket så klart är 0).
Quote from Funbeat user on 18 August 2012, 17:09Otroligt att ingen info finns att finna,65000 löpare och ingen elevation gain.
Jag sprang Tavelsjö Halvmarathon idag och det var 165 i alla fall om nån skulle undra
Otroligt att ingen info finns att finna,65000 löpare och ingen elevation gain.
Jag sprang Tavelsjö Halvmarathon idag och det var 165 i alla fall om nån skulle undra
Quote from Funbeat user on 18 August 2012, 17:12Åh, såg inte Polar-inlägget förrän nu, den är förmodligen korrekt!
Åh, såg inte Polar-inlägget förrän nu, den är förmodligen korrekt!