Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 11:06Kul med en beskrivning. Men upplevelsen är uppenbarligen subjektiv, jag brukar som Johanna gilla avenyn, skulle nog formulerat rådet som att försöka njuta och bli peppad av att så många står och ropar.
Sen är det beskrivningen av backarna på slutet som
Kul med en beskrivning. Men upplevelsen är uppenbarligen subjektiv, jag brukar som Johanna gilla avenyn, skulle nog formulerat rådet som att försöka njuta och bli peppad av att så många står och ropar.
Sen är det beskrivningen av backarna på slutet som
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 11:30Vasagatan från Valand på Avenyn upp mot Vasaplatsen är för mig Göteborgsvarvets okända backe. Den kom till för ett antal år sedan när banan las om. Varför jag anser den måste nämnas, är att visst klarar man att springa upp för den utan problem, men har ja
Vasagatan från Valand på Avenyn upp mot Vasaplatsen är för mig Göteborgsvarvets okända backe. Den kom till för ett antal år sedan när banan las om. Varför jag anser den måste nämnas, är att visst klarar man att springa upp för den utan problem, men har ja
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 12:50Jag håller med Stefan om backen. Jag sprang Varvet för första gången förra året och lika lätt som det kändes på Avenyn, lika tung var uppförsbacken när jag svängde av därifrån. Den kommer på ett väldigt kritiskt ställe.
Jag håller med Stefan om backen. Jag sprang Varvet för första gången förra året och lika lätt som det kändes på Avenyn, lika tung var uppförsbacken när jag svängde av därifrån. Den kommer på ett väldigt kritiskt ställe.
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 17:11Tack för alla tips och råd, mycket tacksam för detta 🙂
Har aldrig sprungit ett lopp i hela mitt liv 😮 men valde Göteborgsvarvet eftersom jag bodde i Göteborg i 10 år, innan jag flyttade till Gävle, där jag bor i dag.
Och ingen runda känns väl längre
Tack för alla tips och råd, mycket tacksam för detta 🙂
Har aldrig sprungit ett lopp i hela mitt liv 😮 men valde Göteborgsvarvet eftersom jag bodde i Göteborg i 10 år, innan jag flyttade till Gävle, där jag bor i dag.
Och ingen runda känns väl längre
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 17:42Ett annat bra tips är att inte försöka gena på gräset på vänster sida av vägen efter 1 km passeringen i höjd med Naturhistoriska och innan Plikta, om du inte precis vet var stenbumlingarna i gräset där är utlagda.
Ett annat bra tips är att inte försöka gena på gräset på vänster sida av vägen efter 1 km passeringen i höjd med Naturhistoriska och innan Plikta, om du inte precis vet var stenbumlingarna i gräset där är utlagda.
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 19:05Bästa tråden och bästa råden på länge!! Jag tänker försöka memorera alla tips och rekommendationer inför min debut som jag väldigt mycket ser fram emot 🙂
Bästa tråden och bästa råden på länge!! Jag tänker försöka memorera alla tips och rekommendationer inför min debut som jag väldigt mycket ser fram emot 🙂
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 20:52Jag har inte läst allt, men jag har ett råd: Akta trottoarkanterna i början. Det är mycket folk och ja...
I övrigt är det bara att köra, erfarenheter får man lättast så. 🙂
Jag har inte läst allt, men jag har ett råd: Akta trottoarkanterna i början. Det är mycket folk och ja...
I övrigt är det bara att köra, erfarenheter får man lättast så. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 21:22Tack - detta ska jag inte glömma - vare sig på GBV eller något annat lopp!
"Det går sen lite uppför mot Linnéplatsen men inget som du skulle bry dig om på ett vanligt träningspass, så gör inte det här heller".
(t+)
Tack - detta ska jag inte glömma - vare sig på GBV eller något annat lopp!
"Det går sen lite uppför mot Linnéplatsen men inget som du skulle bry dig om på ett vanligt träningspass, så gör inte det här heller".
(t+)
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 22:00Här är en bra video som visar hur banan ser ut - bra som inspiration och jag gillade verkligen att jag fick se hur banan ser ut innan jag sprang första gången:
http://se.running.adidas.com/goteborgsvarvet.asp
Här är en bra video som visar hur banan ser ut - bra som inspiration och jag gillade verkligen att jag fick se hur banan ser ut innan jag sprang första gången:
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 10:42håller med Daniel att det lätta motlutet mellan Valand framtill Handels inte är så jättejobbigt, men att det suger till lite i backen därefter upp till Linneplatsen.
Sedan tycker jag det alltid är lika roligt med de som nästan sprintar uppför Säldammsba
håller med Daniel att det lätta motlutet mellan Valand framtill Handels inte är så jättejobbigt, men att det suger till lite i backen därefter upp till Linneplatsen.
Sedan tycker jag det alltid är lika roligt med de som nästan sprintar uppför Säldammsba