Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag är ny inom löpning men har bestämt mig för att träna inför Göteborgsvarvet 2017.
Jag började träna för c:a 2 månader sedan och har sprungit 5km på 45 minuter som längst.
Jag tänkte höra med er lite mer erfarna hur jag bör fortsätta lägga upp min

Variation tror jag är bra, eftersom den största risken är att man tröttnar och slutar springa helt.
Varva korta pass där du fokuserar på att få upp tempot (t ex genom fartlek eller intervaller) med lugna, långsamma pass på lite längre sträcka (som ökas ef

Tack för svaret. Det låter vettigt :).
Jag har haft en veckas uppehåll nu pga värk i knävecket och fotleden. Så jag får nog hålla mig till lite kortare sträckor ett tag framöver så knäleder/muskulatur hinner vänja sig.
Ibland går man för snabbt framåt och

.

Det viktigaste är att du tränar... Folk är så ambitiösa och har avancerade program osv, men det viktigaste är inte det perfekta upplägget, utan att du gör _någonting_ och att du är ihärdig 3-4 dagar varje vecka. Du behöver inte bara träna löpning, du kan

Tack för tipsen :), Just nu kommer jag nog fokusera på cykling och balansplatta ett tag så att jag bygger upp knämuskulaturen.
Sen kommer jag försöka mig på joggingbiten igen.
Jag ska även kolla på Styrketräning för löpare som du skrev då mina vadmuskler

Ha roligt så du inte tröttnar. Spring gärna med sällskap i bland. Var lite försiktig, det går att dra på sig skador om man skyndar på för mycket i början som ovan löpare.

Du bör sakta öka mängden på dina träningsrundor både i längd och tempo, dock inte s

Tack för tipsen =), Det låter bra, jag kommer fokusera mig på cykling i 2 månader c:a så att jag förhoppningsvis kan bygga upp knämuskulaturen och lederna lite bättre.
Sen kommer jag prova att återgå till löpningen igen och börja med 2.5km rundor och förs