Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsvarvet i vår
You need to log in to create posts and topics.

Ska springa eller jogga eller lufsa eller...

Träningen är redan igång (och första skade uppehållet avklarat) Jag är nöjd om jag kommer under 2.30 fast målet är 2.15. Har ingen aning om hur realistiskt det är eftersom jag inte sprungit sen lumpen...

Jag ska också springa varvet i vår för första gången! Springer inte så mycket nu under vintern, utan passar på att köra en massa annan träning, men tänkte väl börja följa Szalkais halvmara-program på marathon.se i god tid. Har som mest sprungit 12 km tidi

Det är flera som hänvisar till Szalkais halvmara program, är det då det som är till St Eriksoppet som avses?

Ja Kikki det är det enda halvmara-program jag hittat ialf...börjar följa det lite grann, v 1-07...tror att det räcker ända fram till varvet då

Tack Mia, ska kolla in det lite mer i detalj!

tjena..
Jag har "sprungit" varvet en gång. Kroppen tog totalt slut. Ont i ledar, o knepiga muskler och allt möjligt.
Fick gå/halta imål på 2:44. Mitt råd är att springa på asfalt innan loppet så det inte kommer som någon chock då.

Ska springa till våre

Personligen så tror jag man ska variera sig....att springa på bara asfalt sliter på kroppen oxå...Jag sprang en hel del på asfalt förra våren men jag fick ont i leder o knän ändå....Bra skor, varierad träning och långa pass....det är min teori

Försöker att springa ett pass på ca 15 km en gång i veckan, räcker det tror ni?

Ja precis det var ju så jag menade egentligen 🙂
fast jag uttryckte mig lite dåligt.

Att bara springa asfalt tror jag nog inte heller är bra som nybörjare. Bättre att variera löpningen helt klart..

Jag menade som sagt att man ska testa att springa asf

jag försöker variera de lite.... jag kör 3 pass löpning i veckan, ett lite snabbare löp på mellan 5-7 km, ett löp med lite fartlek på 8-10km, & ett längre pass på typ 13-25km utan tidskrav. vet inte om de är något toppen upplägg.....men de funkar för mej