Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsvarvet och namnbyte
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur då?

De "vet" om att många inte kommer till start och behöver inte dimensionera organisation, mat, dryck och annat för de sålda starterna. Ren vinst med andra ord.

Det har jag inte tänkt på. Så kan det mycket väl vara. Göteborgsvarvet skulle aldrig klara att hantera alla löpare om alla startade.

150-200 kr / person för namnbyte borde skapa ännu mer intäkter för GV. I min bok är det dålig service att inte ge möjlighet att kunna byta namn i ett lopp med så pass stor risk för att folk inte kan springa av olika anledningar.

Håller med Jim, det var precis min tanke.

Fast då måste man förändra organisationen och det blir ev. ett nollsummespel med de ökade horderna av motionärer.

Även om de tar 100-200 för ett namnbyte, så tjänar de mer på löpare som inte kommer till start. Tyvärr. Det är ingen administrativ svårighet att ändra namn för arrangören. Bara en ren undanflykt. Hur svårt är det att uppdatera en databas? Nope det är peng

Har man seedning, tycker jag inte man skall tillåta namnbyte (i alla fall inte efter seedningen är klar).

Edit: Om man seedar med den nya personens meriter eller lägger dem sist är det kanske OK.

Det gör de inte.

12