Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

1.17 på GV är en imponerande tid.

Men visst är det väl så att eliten blir väl inbjudna till loppen och behöver inte fundera på seedning m.m?

Min personliga fundering var om det går att lista ut var gränsen mellan 1a och 1b går, jag kvalar in 1b men fun

Nja, sannolikt bjuder GV in några fåtal Kenyaner, Isabella och några till, men för resten av elitledet gäller att anmäla sig och betala startavgift precis som alla andra.

Hur ser det vid Mantorp, det är väl barmark och torrt på hela banan?

Precis vad jag tänkte fråga, hur ser det ut? Dobbskor eller sommarskor? 🙂

Omräkningsfaktorn är 2,3 om du springer under 47 min enligt varvets hemsida.
Klippte ut följande:

Om du springer GöteborgsVarvets Seedningslopp i Östergötland eller GöteborgsVarvets Seedningslopp på Fuerteventura (10km) på en tid över 47 minuter, multipl

Det har kommit ungefär 2 decimeter snö i Mantorp i natt och det snöar fortfarande. Men det borde förhoppningsvis inte vara så svårt att röja av banan .. det är ju slätt och fint ..

Tack för infon, hoppas de kan ploga av så man slipper springa i snömodd.
Man kan fundera på syftet omräkningsfaktorns brytpunkt också...

Kopierat från facebook ...
"Inför GöteborgsVarvets Seedningslopp Östergötland på lördag: Mantorp Park kommer att snöröja banan och starten kommer att ske enligt plan. Mer information om tävlingen, se PM på hemsidan. Med hänsyn till vädret - var ute i god

Igår hade vi perfekt barmark, det började snöa lite lätt på kvällen (jönköping 8 mil från martorp). När man vaknar så är det minst 2 dm snö ute, ett bakslag!
Hoppas på ett bra underlag imorgon. 🙂

Banan,
BILD:http://www.goteborgsvarvet.com/Global/Kartor/SEED_karta_Mantorp_2011_stor.jpg