Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ojdå

Låter klart intressant. Måste bara kolla hur det passar in i schemat för nästa år...

Intresserad. I luckan mellan Lidingö 50k och Varvet 🙂

Det tänkte jag inte på. Jag valde helgen för att det var helgdag på torsdag och klämdag på fredag. Det betyder att man får ganska rejält med tid för att fullborda sträckan.

Hade bara Valborgshelgen som ett tänkbart alternativ. Men tycker ändå att helgen

Banan har jag lagt upp såhär. Från Gävle löper man etapp 12 till halva 1:an. Vid halva etapp 1 tar man av från Upplandsleden vid ett ställe som heter Lagga.

Därifrån springer man asfalterad väg till Östuna och fortsätter sedan söder om sjön Valloxen via

Det va en person som undrade om jag hade koll på distansen. "Pratar vi 200 km eller 400 km?"

Det vet jag faktiskt inte just nu. Enligt Upplandstiftelsens etapper så är sträckan Hemlingby-Fjällnora 203 km. Och Fjällnora ligger precis öster om Uppsala. Så

Nu har jag mätt upp delsträckorna med hjälp av Lantmäteriets webbtjänst "Kartsök och ortnamn" http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html

De mätningarna brukar bli ganska bra om man väljer terrängkarta och orkar följa leden med ganska många mätpunkter.

Tack Lars för hjälpen att mäta delsträckorna. Vissa etapper kan man nog korta ner lite genom att ta lite genvägar från Upplandsleden. Men det ska jag kolla upp och meddela på forumet här. Jag har alla lantmäteriets terrängkartor över den östra delen av U

herrejävlar vad roligt. Synd att man är en slö loser numer. Får väl supporta i tanken.

Maria!

Du får supporta IRL. Orkar du supporta så orkar jag springa. Deal?