Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGalen chaufför i SVT bil VR?
You need to log in to create posts and topics.

Var det någon annan än jag som irriterade sig på reportagebilen från SVT?
Jag ligger i en stor klunga typ 35km/h och vi kör om en klunga kanske 25km/h. Då kommer samtidigt ett stort gäng till supersnabba i vänster körfält, vi är alltså tre klungor i bredd

Blev också omkörd av den på ett inte helt smidigt och trafiksäkert sätt. Minns inte om den tutade eller ej.

Låter som ett osmart sätt att köra på (#) Bra att du har kontaktat SvT som ju är ytterst ansvarig.

Den tutade även när den körde förbi oss, men då var det gott om plats och inga problem utan var nog mest för att flagga för att han kom.

Tycker nog att även Cykel citys gråa mercedes kombi som körde hack i häl på första subgruppen kan ha sig en känga...

Klungan som jag var i hörde när de ropade omkörning, vi la oss alla på ett singel led så att subgruppen kunde komma förbi utan problem. D

Fredrik, jag såg inte följebilar bakom någon subgrupp som vi passerade, och vi i den s.k. "sub7-gruppen" hade inte heller någon.

Mycket av det som Vätternrundanorganisationen säger är sannolikt ett spel för gallerierna i syfte att ha ryggen fri. T.ex. de

Vad jag förstod FICK subgrupperna på förmiddagen ha följebil, rentav skulle, därför att depåerna stängde allteftersom. De som satt i Hästholmen sa att de skulle plocka ihop vid niotiden tror jag det var, iaf när de sista "vanliga" kunde antas ha passerat.

@johan

Ok då vet jag, enda anledningen att jag la märke till denna mercedes var just inbromsningen precis framför vår grupp. Och det hängde en cykel city vimpel eller nåt liknande i backspegeln, och hela bilden var full med hjul.

För min del så kvittar

JA, ovan var ju till Ling ling.. Att SUB skulle ha följebil.

Men byta ut backslick föraren.. (H:)

@ johan.

Gratulerar till den sjukt fina tiden!! 06:57.

Tar av hjälmen och bugar. Imponerande.