Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGalen chaufför i SVT bil VR?
You need to log in to create posts and topics.

Det var fler "fölljebilar" som inte skötte sig.

Vi körde förbi en som höll på att lasta in en cyklist från Borås CA, de orkade inte parkera trafiksäkert på fickan som fanns på vänster sida vägen utan ställde sig helt enkelt på vägen.
Inte så himla lyck

Nej, jag vet inte mer än det som står i resultatlistan. Huruvida Anderz cyklade, körde bil eller gick på händerna runt Vättern i lördags har jag ingen aning om men faktum kvarstår; Anderz Persson från Kullavik har inga registrerade mellantider eller slutt

Den där följebilen från Borås CA hade mer korkat betende på sin lista. Vid ett flertal tillfällen körde den upp jämsides med klungan, som tog i stort sett hela högerfilen, och langande flaskor till sina cyklister.

Maila VR, det är inte tillåtet och bör stävjas

Undrar varför man väljer att ställa upp i ett lopp om man inte vill följa loppets regler..?

Ja, jisses..

Då får man inte köra om andra som redan har påbörjat omkörning.
Inte många som får något resultat under 10 timmar då.

Det är väl inte direkt loppets regler utan Sveriges rikes lag man bryter mot..? Vilket man även gör under i princip varenda tävling som genomförs på icke avlysta vägar.

@ David,

Är allting alltid svart-vitt för dig?
Det finns kanske ett mellanting, lite sunt förnuft?

I mina ögon ser jag inga problem med att en del subgrupper kör egna depåer, det är deras sak att hitta ett bra ställe, fixa administrationen med det, s

Enligt loppets regler så gäller väl vägtrafikförordningen och därmed ringklocka.

Jag avstår V(ingel)R(undan) och spelar schack.