Quote from Guest on 27 March 2011, 15:15Hej!
Jag upptäckte när jag stod i startfållan att pulsen inte visade sig. (den fungerade innan)
Är det för många med samma klocka nära varandra? Vad gör man för att få igång den senare? Jag har ju tänkt att använda den på fjällmaran i sommar och då vill
Hej!
Jag upptäckte när jag stod i startfållan att pulsen inte visade sig. (den fungerade innan)
Är det för många med samma klocka nära varandra? Vad gör man för att få igång den senare? Jag har ju tänkt att använda den på fjällmaran i sommar och då vill
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 15:25Min "gamla" pulsklocka fungerade aldrig när det var många andra löpare omkring mig, min 305:a fungerade däremot klanderfritt idag på premiärmilen. Hade puls hela loppet 🙂
Min "gamla" pulsklocka fungerade aldrig när det var många andra löpare omkring mig, min 305:a fungerade däremot klanderfritt idag på premiärmilen. Hade puls hela loppet 🙂
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 16:13Ej fuktat pulsband??
Ej fuktat pulsband??
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 22:52Alla Garmin har kodat pulsbälte, alltså ingen risk för hopblandning med grannen. Rätta mej om jag har fel.
Alla Garmin har kodat pulsbälte, alltså ingen risk för hopblandning med grannen. Rätta mej om jag har fel.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 23:15Ok, skumt.
Jag vet att jag såg att pulsen fungerade, men om det var hemma innan loppet eller under uppvärmningen minns jag inte. Jag hade klockan avstängd på vägen till loppet, kanske blev det något knas där!?
När jag såg att det bara var ett kryss istä
Ok, skumt.
Jag vet att jag såg att pulsen fungerade, men om det var hemma innan loppet eller under uppvärmningen minns jag inte. Jag hade klockan avstängd på vägen till loppet, kanske blev det något knas där!?
När jag såg att det bara var ett kryss istä
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 08:00Har du testat efteråt? Du kanske fick batteritorsk precis innan tävlingen?
Har du testat efteråt? Du kanske fick batteritorsk precis innan tävlingen?
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 11:02Man kan gå en liten bit ifrån andra(ca 3m) och så starta om klockan så kanske det löser sig.
Annars kan du göra följande:1. Välj Inställningar > Allmänt >
Tillbehör > pulsräknare från huvudmenyn.2. Välj sedan Ja
för att börja söka efter det
tillbehö
Man kan gå en liten bit ifrån andra(ca 3m) och så starta om klockan så kanske det löser sig.
Annars kan du göra följande:
1. Välj Inställningar > Allmänt >
Tillbehör > pulsräknare från huvudmenyn.
2. Välj sedan Ja
för att börja söka efter det
tillbehö
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 11:06Nu kör jag visserligen en 310XT men den verkar plocka upp signalen från andra pulsmätare. Speciellt runt löpbanden på gymmet vilket är mysko... ibland rusar pulsen iväg som tusan och antar att det beror på störningar av något slag. Inte riktigt samma prob
Nu kör jag visserligen en 310XT men den verkar plocka upp signalen från andra pulsmätare. Speciellt runt löpbanden på gymmet vilket är mysko... ibland rusar pulsen iväg som tusan och antar att det beror på störningar av något slag. Inte riktigt samma prob
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 11:12@Anders
Staffan har kanske tips på ditt problem. Många har liknande problem på sina löpband vid dålig kontakt men då får man en konstig graf. Många trådar om det. Men jag tror Annas problem är ett annat kanske
@Anders
Staffan har kanske tips på ditt problem. Många har liknande problem på sina löpband vid dålig kontakt men då får man en konstig graf. Många trådar om det. Men jag tror Annas problem är ett annat kanske
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 12:38Om pulsen rusar är det förmodligen glapp i pulsbandet. Kan vara ett garantiärende. De nya mjuka pulsbanden (där skarven inte sitter under sändaren) är bättre.
Om pulsen rusar är det förmodligen glapp i pulsbandet. Kan vara ett garantiärende. De nya mjuka pulsbanden (där skarven inte sitter under sändaren) är bättre.