Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan kanske vara någon form av glapp men det lustiga är att det bara inträffar när andra tränar runt i kring. Kanske ett lustigt sammanträffande eller så ligger det något i det. Pulsen rusade en gång när jag sprang själv ute iofs... den gången var bandet d

På min första 305:a funkade pulsen ibland och ibland inte.. fick reklamera pulsband och klocka och fick ett exemplar som inte har strulat en enda gång 🙂 Så det verkar finnas bra exemplar och måndagsexemplar. Ingen aning om det var klockan eller pulsbande

I dag fungerade den igen, så det var inte batteriet. Ska testa att starta om den enligt era instruktioner om det händer igen.

TACK!!

Vi har två 310:or och kunde konstatera att det var fel på det ena bandet och ingenting annat. Fick ett nytt av det senaste modellen på reklammation som har fungerat. Min klocka har fungerat hela tiden.

Lycka till Anna Panna!

Fredrik, intressant! Mitt band har liksom en hård sändare med knäppe i vardera änden. Antar att det är det gamla bandet. Kan vara värt att kolla upp mao 🙂

Anders: Det var ett sådant jag hade förut (och som Fredrik refererade till ovan), det blev något glapp i kontakten där, konstruktionen känns ju knappast optimal. Troligen har de haft en hel del problem med det för nu har de gjort om designen så att man in

Grejt, ska höra med Löplabbet hur jag ska göra. Köpte ju Garminen där så de borde kunna svara på frågan.

Pulsen rusade en kortis idag när jag kutade på bandet. Är dock osäker på om det är pulsbandet eller någon form av störning som orsakade det.

Jag hörde av mig direkt till Garmins support och då kunde jag välja att själv skicka in bandet direkt till dem eller gå via butiken där jag köpte klockan. Eftersom jag bor granne med butiken kändes det lite enklare att gå dit med den. 🙂 Värt att tänka p

"Mitt band har liksom en hård sändare med knäppe i vardera änden. Antar att det är det gamla bandet."

Det låter som det nya bandet. På det gamla bandet kan man inte knäppa loss sändaren från själva sensorerna.