Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 18:14Dra på trisser. Satte pulsbandet under BH.n o då funkade det.
nä skämt åsido. Jag följde era råd. Jag gnuggade bandet rent med lite två och fuktade kontaktytorna lite. Idag då jag sprang i -20 så funkade den! 158 i maxpuls idag låter ju helt rimligt. Sk
Dra på trisser. Satte pulsbandet under BH.n o då funkade det.
nä skämt åsido. Jag följde era råd. Jag gnuggade bandet rent med lite två och fuktade kontaktytorna lite. Idag då jag sprang i -20 så funkade den! 158 i maxpuls idag låter ju helt rimligt. Sk
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 23:56Marcus
"Dra på trisser. Satte pulsbandet under BH.n o då funkade det"
:D:D:D:D
Marcus
"Dra på trisser. Satte pulsbandet under BH.n o då funkade det"
:D:D:D:D
Quote from Funbeat user on 27 December 2010, 20:46Det har redan sagts men ändå... Fukta bandet!! Själv spolar jag bandet under kran innan jag tar på det.
Det har redan sagts men ändå... Fukta bandet!! Själv spolar jag bandet under kran innan jag tar på det.
Quote from Funbeat user on 28 December 2010, 10:51nu tänker jag mig tillbaka till kemi/fysiklektionerna och funderar på en sak:
Om man nu skulle ha avjoniserat vatten i kranen så leder det ju ström sämre eftersom laddningar måste flyttas för att ström skall ledas..
därmed bör ju strömledningsförmågan bl
nu tänker jag mig tillbaka till kemi/fysiklektionerna och funderar på en sak:
Om man nu skulle ha avjoniserat vatten i kranen så leder det ju ström sämre eftersom laddningar måste flyttas för att ström skall ledas..
därmed bör ju strömledningsförmågan bl
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 08:23Jag har haft problem med dålig kontakt i början med min 310XT och Polar pulsband (garmins band ballar ur helt när jag är rejält svettig) trots rejäl spolning under kranen och då rekommenderade Polar mig just att prova vatten med lite salt i. Jag har bara
Jag har haft problem med dålig kontakt i början med min 310XT och Polar pulsband (garmins band ballar ur helt när jag är rejält svettig) trots rejäl spolning under kranen och då rekommenderade Polar mig just att prova vatten med lite salt i. Jag har bara
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 01:03smart, givetvis så ska man nog ha lite "saltvatten" på bandet.
smart, givetvis så ska man nog ha lite "saltvatten" på bandet.
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 12:54Eller varför inte lite EKG-gel. Jag vet dock inte var man kan köpa det men det borde vara optimalt för bäst galvanisk kontakt. Är man riktigt desperat kan man också vaxa sig och rugga huden med sandpapper 😉
Eller varför inte lite EKG-gel. Jag vet dock inte var man kan köpa det men det borde vara optimalt för bäst galvanisk kontakt. Är man riktigt desperat kan man också vaxa sig och rugga huden med sandpapper 😉
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 16:29På Garmins band har jag brukat använda blågel, men på Polars (som är av en annan konstruktion) så rekommenderas det inte. Därför har jag börjat köra salt istället.
På Garmins band har jag brukat använda blågel, men på Polars (som är av en annan konstruktion) så rekommenderas det inte. Därför har jag börjat köra salt istället.