Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGarmin 405 eller 110?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har just köpt en 405 (inte testat den ännu dock).

Jag skulle inte vilja köpa 110, eftersom den saknar intervallfunktioner. Jag använder det jättemycket, och det var däför jag överhuvudtaget började fundera på att skaffa en annan klocka! Sen upptäckte

Jag har haft 405 i ett par år nu. Batteriet förämras ganska snabbt. Det orkar bara ca 5½-6 timmar nu så passar inte om man vill köra långlopp (lika långsamt som jag). Den orkade inte hela Vasaloppet. Och knappt hela cykelsträckan på järnmannen.

Jag köpte min första gps/pulsklocka för 2 månader sen och det blev en Garmin 110. Jag är jättenöjd med den. Den är lite mindre än dom med massa funktioner och den duger för mig. Men det är ju synd att den saknar intervallfunktionerna. Men man kan ju se te

Grovt kan man säga att 305:an har alla funktioner man kan önska men är stor och inte klocklik. 310XT ger vibration förutom pip samt dubblad batteritid 20 istf 10. 405:an mer klocklik. 110 mer basic.
Funderar man på en klocka så ska man inte köpa bara för

Vad jag uppfattat (ingen egen erfarenhet av annat än 305) så är problemet med 405:ans touchring att man kan råka trycka på knappar av misstag när man springer. Och enligt en försäljare var det bara att stänga av touchringen när man sprang. Värt att kolla

Det är enkelt att låsa touchringen. Man bara trycker in båda knapparna samtidigt. När jag springer orientering brukar jag dessutom sätta klockan på högerarmen för att inte råka komma åt knapparna och stänga av klockan/trycka mellantider när jag böjer hand

Fukt gör att touchringen fungerar dåligt, det är inte bara som man "råkar komma åt" ringen utan om det regnar eller man har en våt ärm på jackan som kommer emot så kan klockan börja bläddra av sig själv.
Att ens ta sig tillbaka till "Träning" så att man k

Jag gör som Sara, stänger av touchringen under träning genom att trycka in båda knapparna samtidigt.

De båda knapparna fungerar som vanligt, den övre för att starta och stoppa klockan och den undre för att registrera varv/laps.

Dessutom när jag vill se

Jag är också nöjd med min 405a. Det är som sagt lätt att låsa ringen och jag har inget behov av att ändra inställningar under pågående pass.

På vintern är det dock en nackdel att behöva låsa ringen. Det går inte att tända klockans belysning med låst ring

Tack för alla svar! Det lutar kanske lite åt en 405:a nu, det där med virtuell träningskompis lockar lite. Och kanske i framtiden intervallfunktionen. 305/310 tycker jag inte alls om designen på, har svårt för att köpa något så dyrt som jag inte gillar. F