Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Köpte just den klockan till stor del för att man kan ha den till simning.

Men har problem med att den är väldigt dålig på att mäta när man simmar i öppet vatten. Följande två träningspass är gjorda på samma ställe (2 varv ena gången, 3 varv andra gången

DCRainmaker har gjort uttömmande artiklar om Garmins mätning av sträcka när man simmar. Jag har för segt nät för att leta fram den nu, men den borde inte vara svår att hitta.

För mig har "klockan i mössan" i slutändan varit den enda alternativen. Kan för

Att uppgradera fw till 3.0 skadar säkert inte heller...

http://www.dcrainmaker.com/2011/10/garmin-forerunner-910xt-in-depth-review.html

Tack för länken till DCRainmaker, intressant läsning!
Dock har jag betydligt större avvikelser än han(?) får, jag har ju ofta 50-100% snarare än 10-15% fel distans.

Vågar inte ha klockan i mössan under tävlingar, känns som om risken att man får en spar

🙂
Jag trodde jag köpte en awsome klocka, men trots x antal fw update är det en massa funktioner som inte fungerar, höjdmätning, något yvigt armtag ger extra vändning i poolen, 250 i puls etc etc...

Klockan tappar GPS kontakten varje gång den kommer under vattnet. Så om man tar lite långsamma armtag så kanske man inte har den bästa GPS positionen och därför avviker den mera då.

En kort simning med klockan på armen

http://connect.garmin.com/activity/543509371

stämmer nog bra med hur jag simmade också

Jag upplever exakt samma problem med min Garmin 310xt. När vi simmar exakt samma sträcka med exakt samma klocka, Garmin 310Xt och vi startar klockan på exakt samma ställe, skiljer det så mycket som 1,5 km på ett simpass på strax under 4 km. Jag kan ha upp

köpte en 910XT i sommar och har tränat med den en hel del. Jag tycker den mäter rätt ok för min del på frisim, ju längre sträckor jag simmar desto bättre. Jag hade förutom en FR305 som jag hade i badmössan, tyvärr blev jag av med den/tappade bort den och

12