Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag fick mycket kortare simsträckor när jag lade till AUTO LAP 100m, kanske även innebär att ju fler ggr man trycker på LAP, desto mer inkorrekt blir sträckan. Jag simmar oftast runt en sjö eller "fram och tillbaka", blir bara start och stop.

Haha ja jag kanske är för långsam helt enkelt - en av de få gånger den mätt rätt är ju trots av allt på tävling, så den gången kanske jag lade på ett kol - får ha som mål för vinterträningen att bli så snabb att klockan funkar 🙂

Får kanske leva med det

Jag har tränat 320 timmar, 5400 km (löpning, cykling, simning, längdskidor) med min 910xt och tycker att den för det mesta funkar riktigt bra.

Vill man använda den som vanlig klocka så kan man ju stänga av GPS:en. Jag har gjort det vid några tillfällen n

Ulf tror du har rätt i det! Har tänkt på det vid start men inte vid vila. Brukar ofta stanna till en gång per varv när jag simmar hemma, inte omöjligt att jag utan att tänka på det haft klockan under vatten då (och på tävling har den ju funkat fint = inge

Jag får mer korrekt tracking om jag kör med klockan på höger arm vid simning - samt att jag har klockan i "simläget". Kanske beror det på bristande simteknik 🙂

Haha intressant med armen. Men beroende på GPSens placering så är det ju inte omöjligt att det spelar roll!

Hur kommer det sig att du har undersökt detta? 🙂

(Min egen empiriska undersökning har för övrigt visat att nackdelen med att ha klockan på hög

12