Quote from Guest on 28 April 2010, 07:37Hej undrar om det är någon här som har erfarenhet av Garmin forerunner 205. Har nämligen precis köpt en sådan och hoppas att få mycket glädje av den. Kör just nu med Nike + till ipoden, funkar ju bra det också. Prylar är ju kul, antar att Gps funktionen g
Hej undrar om det är någon här som har erfarenhet av Garmin forerunner 205. Har nämligen precis köpt en sådan och hoppas att få mycket glädje av den. Kör just nu med Nike + till ipoden, funkar ju bra det också. Prylar är ju kul, antar att Gps funktionen g
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 07:47Jag har en sådan. Den har skänkt mig otalig glädje 🙂
Första tipset jag kan ge är att ställa om gpsmätningen till 1ggr/sek istället för smart recording, det ger en mycket bättre distansmätning.
Jag har en sådan. Den har skänkt mig otalig glädje 🙂
Första tipset jag kan ge är att ställa om gpsmätningen till 1ggr/sek istället för smart recording, det ger en mycket bättre distansmätning.
Quote from Susan Hartley on 28 April 2010, 07:51Jag är mycket nöjd med min 205:a. Jag hade en pulsklocka innan, men insåg att vad jag framförallt är intresserad av är tempo och distansmätning.
G-man: Var gör jag inställningen som du talar om? 🙂 Jag vet inte ens vad jag har inställt där.
Jag är mycket nöjd med min 205:a. Jag hade en pulsklocka innan, men insåg att vad jag framförallt är intresserad av är tempo och distansmätning.
G-man: Var gör jag inställningen som du talar om? 🙂 Jag vet inte ens vad jag har inställt där.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:02Jag fick tipset här på forumet att smart recording skulle ge den bästa noggrannheten, men det är alltså tvärt om?
Här tror jag det står hur man byter:
http://wiki.motionbased.com/mb/Smart_Recording
Jag fick tipset här på forumet att smart recording skulle ge den bästa noggrannheten, men det är alltså tvärt om?
Här tror jag det står hur man byter:
http://wiki.motionbased.com/mb/Smart_Recording
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:06Settings - General - Data recording
Välj every second istället för smart recording.
Batteritiden går ner från 10h till ca 3-4h med den inställningen, men det går så snabbt att ladda klockan ändå, så det gör inget.
Smart recording känner av när du byter
Settings - General - Data recording
Välj every second istället för smart recording.
Batteritiden går ner från 10h till ca 3-4h med den inställningen, men det går så snabbt att ladda klockan ändå, så det gör inget.
Smart recording känner av när du byter
Quote from Susan Hartley on 28 April 2010, 08:31Tack för tipset och instruktionen! 🙂 Att batteritiden blir kortare gör ju inte så mycket. För rundor längre 3-4 h så kan man ju bara ändra tillbaka inställningen tillfälligt. Vid så pass långa rundor så känns det ju heller inte lika viktigt att mätning
Tack för tipset och instruktionen! 🙂 Att batteritiden blir kortare gör ju inte så mycket. För rundor längre 3-4 h så kan man ju bara ändra tillbaka inställningen tillfälligt. Vid så pass långa rundor så känns det ju heller inte lika viktigt att mätning
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:37Rimligtvis fylls minnet också mycket snabbare i det läget och gamla pass blir snabbare överskrivna. Inget problem om man synkar mot PC ofta.
Rimligtvis fylls minnet också mycket snabbare i det läget och gamla pass blir snabbare överskrivna. Inget problem om man synkar mot PC ofta.
Quote from Magnus Gelang on 28 April 2010, 21:28Jag passar på att slänga in en fråga bland er som verkar veta en del om Garmin 205.
Hur funkar det om man vill veta olika "varvtider"? Alltså inte varv som varv på en idrottsplats utan mer mellan olika punkter ute i naturen.
Jag har ju en runda på 6,4 km
Jag passar på att slänga in en fråga bland er som verkar veta en del om Garmin 205.
Hur funkar det om man vill veta olika "varvtider"? Alltså inte varv som varv på en idrottsplats utan mer mellan olika punkter ute i naturen.
Jag har ju en runda på 6,4 km
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 21:35Det går fint att göra så Åsa.
Det finns en knapp som lägget ut brytpunkter där du vill. När du tankar över rundan till datorn så får du all info inom brytpunkterna. Tid, takt , osv.
Det går fint att göra så Åsa.
Det finns en knapp som lägget ut brytpunkter där du vill. När du tankar över rundan till datorn så får du all info inom brytpunkterna. Tid, takt , osv.
Quote from Magnus Gelang on 28 April 2010, 21:37Tack för svar.
Hur blir det om jag inte trycker för att få brytpunkter? Får man då bara en snitt-tid för hela rundan? Och såklart att man får veta var man har sprungit 😀
Tack för svar.
Hur blir det om jag inte trycker för att få brytpunkter? Får man då bara en snitt-tid för hela rundan? Och såklart att man får veta var man har sprungit 😀