Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Äger en GF 305 som är underbar i många avseenden. Men att hitta satelliterna..man hinner åldras på kuppen. Vintertid har halva bakdelen frusit till i väntan på klarsignal. Bor dessutom i ett stort högt hus så man måste ut på vändplanen för att den ska hit

Tack för tipset om uppdateringen. Min FR210 har verkligen tagit tid på sig för att ladda satelliterna. Jag uppdaterade den och ikväll hittade den satelliterna nästan på direkten.

Jag lägger min GF 210 i fönstret medan jag tar på mig skorna, men det är skillnad på fönster och fönster. När jag precis fått klockan var jag väldigt frustrerad och det tog minuter innan den kopplade upp sig. Nu har jag hittat det bästa fönstret, det tar

Något man inte ska glömma är att det också beror på hur lång tid sedan det var som klockan hade satellitfix senast. För 310:an kommer den ihåg viss satellitinformation i 3 dagar framåt (har jag för mig) och under den tiden kan låsningen gå snabbare än ann

Återigen, tack för alla svar!

Jag har samma problem som dig, jag försöker lösa det genom att stå väldigt stilla utanför min port. Inte det roligaste nu under vintern, ,en det hjälper iallafall.

Om klockan tar väldigt lång tid på sig så hjälper det även med en factory reset:
1. Stän

12