Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGarmin Forerunner eller? Tips.
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tänkte börja med seriös löpning. 🙂 Har en Sigma 1600 pulsklocka sedan tidigare som inte är så där värst avancerad.
Jag vill ha en pulsklocka GPS som man också kan ställa in intervallträning där klockan piper eller vibrerar då jag har ställt in olika

Garmin Forerunner 305 är min bästa vän.

Den klarar regn, den håller reda på vart jag varit och den piper om jag springer i fel pulszon, fel tempo och den håller ordning på mina intervaller. Den kan peka vägen hem, och den kan låta mig tävla mot mig själv

310XT är som en 305:a fast lite bättre. Vattentät, längre batteritid, vibrator, trådlös överföring...

... och mycket dyrare. 😉

Enligt prisjakt kan man hitta FR305 från svenska handlare för under 1300kr. Väldigt prisvärt...

Är det priset med pulsband? 305:an säljs i två varianter, med och utan pulsband. 305 HR är den med pulsband (Heart Rate). Till 305:an utan kan man i efterskott köpa till pulsband.

Jag ska få hem min nya Garminkompis från USA om några veckor. YEY!
(okej, jag vet att det var lite off topic, men jag ville bara skriva det nånstans)

Jag valde för övrigt en 210 HR hellre än en 305a (som är så galet stor att min handled försvinner helt o

Jag läste att flera upplevde att 305:an hade kass programvara. Någon som vet varför den är kass och kan man komma runt problemet?

Bästa programmet, oavsett vilken klocka man har imho 🙂
http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/

Nu var det, även om det inte framgick, Garmin jag avsåg. 🙂

Deras trainingcenter suger imho, den är inte alls lika praktisk eller flexibel och har sämre översikt. Trainingcenter har inte ens vettiga kartor om man skulle vilja se vart man sprungit (vilke

12