Quote from Guest on 7 June 2011, 10:57Anledningen till min fråga är att jag undrar hur väl Garmin visar tempo i realtid.
Idag använder jag Polar och S3-pod som tillbehör och får mycket snabb och exakt återkoppling på vilket tempo jag håller. Funkar det lika bra med Garmin undrar jag?
Skul
Anledningen till min fråga är att jag undrar hur väl Garmin visar tempo i realtid.
Idag använder jag Polar och S3-pod som tillbehör och får mycket snabb och exakt återkoppling på vilket tempo jag håller. Funkar det lika bra med Garmin undrar jag?
Skul
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 11:07Jag tycker det duger, om man visar intervallens snitttempo. I alla fall på mina tusingar.
Jag tycker det duger, om man visar intervallens snitttempo. I alla fall på mina tusingar.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 12:09Är det inte bättre att köra intervallerna på puls än på tempo?
Är det inte bättre att köra intervallerna på puls än på tempo?
Quote from Elias Engqvist on 7 June 2011, 13:38På lite längre intervaller (minst 400m) tycker jag att det funkar om man blandar Garminen med känsla i lagom doser.
På lite längre intervaller (minst 400m) tycker jag att det funkar om man blandar Garminen med känsla i lagom doser.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 15:22Håller med Christer, iaf om man använder ackumulerad snitttempo. Momentantempot är ganska fladdrigt, man vänjer sig iofs vid att bedöma hur tempot "egentligen" är, men en pod är trevligare.
Håller med Christer, iaf om man använder ackumulerad snitttempo. Momentantempot är ganska fladdrigt, man vänjer sig iofs vid att bedöma hur tempot "egentligen" är, men en pod är trevligare.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 16:02Jag kör iofs aldrig kortare intervaller än 400 m. Oftast blir det tusingar.
Att köra intervallerna på puls är något jag har funderat på men inte satt igång med. Är inte tillräckligt påläst ännu för att göra sådana "pulsintervaller".
Jag kör iofs aldrig kortare intervaller än 400 m. Oftast blir det tusingar.
Att köra intervallerna på puls är något jag har funderat på men inte satt igång med. Är inte tillräckligt påläst ännu för att göra sådana "pulsintervaller".
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:25Om man ska ha en bra momentan hastighet/tempo tycker jag att fotpod är ett måste. Momentan hastighet från GPS fladdrar för mycket. Sedan om det är Garmin eller Polar tror jag personligen inte spelar någon större roll.
Jag skaffade pod till min 310XT av de
Om man ska ha en bra momentan hastighet/tempo tycker jag att fotpod är ett måste. Momentan hastighet från GPS fladdrar för mycket. Sedan om det är Garmin eller Polar tror jag personligen inte spelar någon större roll.
Jag skaffade pod till min 310XT av de
Quote from Håkan Öhling on 7 June 2011, 22:41Mikael, puls är lite svårt eftersom det tar en ganska lång stund innan man når steady. Då för det försent att upptäcka att första minuten gick för fort...
Mikael, puls är lite svårt eftersom det tar en ganska lång stund innan man når steady. Då för det försent att upptäcka att första minuten gick för fort...
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:47Staffan/Torbjörn, säkert helt rätt. Därför kör jag intervaller på känsla (känsla= pulsförnimmelse). På korta intervaller, typ 60/45 sek har jag haft fullt upp att kolla tiden på klockan. Puls eller tempo - forget it! Inte en chans att jag hunnit registrer
Staffan/Torbjörn, säkert helt rätt. Därför kör jag intervaller på känsla (känsla= pulsförnimmelse). På korta intervaller, typ 60/45 sek har jag haft fullt upp att kolla tiden på klockan. Puls eller tempo - forget it! Inte en chans att jag hunnit registrer
Quote from Håkan Öhling on 7 June 2011, 22:59Så kör jag också, Micke. Sen har jag en måltid per intervall som jag hoppas kunna hålla, men det får man mer kolla efteråt...
Så kör jag också, Micke. Sen har jag en måltid per intervall som jag hoppas kunna hålla, men det får man mer kolla efteråt...