Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGarmin vattentät??
You need to log in to create posts and topics.

Micke: Jag hade en 305:a som jag simmade med. Många tusingar i öppet vatten. Hav som sjö. Inga problem. Sedan gick den sönder av andra orsaker och blev utbytt. Simmade 400 m med den nya och sedan var den vattenfylld. Så kan DU simma med Din 305:a så har D

Har också en 305:a som jag simmade med. Dock med följd att den blev obrukbar o fick betala en massa pengar för att få tag på ny. Så mitt förslag är att ta av den innan badturen

Jag planade i lera med min 305:a nu i år i mars månad.

Lera + vatten.
30 sekunder eller så.
Lät den torka, torka, torka.
Den hamnade på tippen bland det elektroniska för 2 veckor sedan.

Jag hade även en Ipod i handen.
Den dog, men vaknade till liv efter

310:an är limmad, en bekants släppte i limmet. Då är den inte vattentät längre...

...men då får man i alla fall en ny av Garmin!

K-G Nyström: Ska 305:an klara de duschar som ibland finns längs loppen? Annars blir det dyra lopp eller ointressanta om man inte kan använda sin löparklocka!

Inlägg 2 av Annica ( påläst är hon på mycket ) skriver att 305:an skall klara duschning under lopp.

Min 205:a brukar få följa med mig ner i plurret på och efter varma pass. Har alltid funkat bra.
Nu blir man ju lite fundersam.
Kanske får börja öva enhandssim.

Med min 305 funka bra att simma de två första åren. Det blev kanske tiotalet ggr på sommaren när man bada lite medans man sprang från sjö till sjö. År tre krångla den idag la den av helt.
Så bada inte med 305 när den börja bli sliten.
Nu får jag se om e

Enligt Garmin så är de stänksäkra. Inte vattentäta. 310XT är vattentät ned till 50 m djup.