Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej. Jag anmälde mig på skoj till midnattsloppet för att se om jag kunde komma in under en timme. Hade inte joggat på allvar så mycket. Så jag satte mig i en grupp som skulle komma in mellan 55min och 1h. (4c)
Men nu testade jag att springa en mil, för fö

Det är gott om plats för omkörning på midnattsloppet, ös på du.

Nja, har du otur så kan det bli tjockt på sina ställen. Iaf i Sthlm.

kolla om du kan byta startgrupp, ring arrangören och fråga.

Ta Midnattsloppet som ett "partylopp" och anmäl dig till Hässelbyloppet som "ge järnetlopp". Jag startade i 3a förra året och sprang rakt in i maskeradklassen. Långa tåg etc. Mej stör det inte men vill man springa så fort man kan är det ju inte så kul...

Om du är avsevärt snabbare än huvuddelen av löparna i din startgrupp, så kan du försöka vara ute tidigt så att du står relativt långt fram. Du som springer i Stockholm (finns bara 4C där) har ju lättlöpta kilometrar i början. Med din beräknade sluttid så

Om ni som zigzag-ar er förbi oss som inte springer så snabbt bara visste hur mycket vi drömmer om att sätta en armbåge eller ett krokben på er där ni tränger er fram till varje pris skulle ni kanske tänka er för både en och två gånger...
Jag minns mitt eg

Jag har hört om "löpare" som väljer en tidig startgrupp för att garanterat hinna före snöret under loppet.

Skulle nog vilja påstå att Midnattsloppet är en upplevelse som du gör bäst i att njuta ordentligt av.

Håller med Krisitina till fullo. Se Midnattsloppet som ett partylopp. Ja det är tusentals personer och det kan vara hur trångt som helst. Räkna med att zick-zacka nästan hela tiden. Ovanligt att höra om någon som underskattat sin förmåga 🙂 . Annars är i

Se ALLTID till att lägga dig i ytterkurva.
Där brukar det vara gott om plats, och du kan springa på ordentligt.
Det blir några meter längre men mycket roligare.

12